• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Stölder av identitet och lagfarter

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Vi är med i spärrservice som numera är överlåtet till ett bolag med namn mySafety AB. För att få alla våra kort snabbt spärrade betalar vi för två personer 145:- för 15 mån. Har nu blivit uppringd av en telefonförsäljare från det här bolaget som tycker att vi skall betala ytterligare över 800:-/år för att dom skall försvåra identitetsstöld och hjälpa till att återställa vår "kreditvärdighet" efter att bovar har beställt saker i vårt namn.

Känner ni igen det här? Någon som vet hur deras "försvårande" går till? Är det prisvärt? Finns det alternativa lösningar? Ingår inte den här typen av stölder i hemförsäkringen?

Bara det att man försöker sälja per telefon gör att jag slår bakut direkt. Köper aldrig någonting per telefon. Vi har NIX på hemtelefonen. Då ringer dom i stället på mobilen.:confused::mad:

F

F.d. 13449

Guest
Sv: Stölder av identitet och lagfarter

Detta är ett nytt sätt för kriminella att få loss pengar och i värsta fall kan det ju vara så att de lyckas belåna ditt hus/lägenhet och då gäller inga försäkringar utan det gäller ju då bevisbördan mot banken.
Detta medför ju naturligtvis att fler företag hittar nya sätt att tjäna pengar, men be om att få en lista på vad det är i detalj de hjälper er med.

H

hianders

Guest

Googlade på My Safety och det verkar inte vara ett helt seriöst företag. Tycker det låter för mycket med 800 kr för extra tjänster!!

Vi använder Svensk Säkerhetstjänst och har inget negativt att säga om dem. För något år sen var det en firma som ringde och som utgav sig för något liknande namn så jag ringde upp Svensk Säkerhetstjänst som var medvetna om att många försöker använda liknande namn för att vara trovärdiga.

fru hianders/Inger

F

F.d. 2577

Guest

Det trodde jag också om SST, till dess jag ville säga upp det. För här gäller inte bara att sluta betala för tjänsten. Nej SST har i sitt avtal att uppsägningen måste vara skriftlig, flera månader innnan det var dags att fylla på med pengar. Sådant kallar jag "bondfångeri".
Leffe

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Vi är med i spärrservice som numera är överlåtet till ett bolag med namn mySafety AB. För att få alla våra kort snabbt spärrade betalar vi för två personer 145:- för 15 mån. Har nu blivit uppringd av en telefonförsäljare från det här bolaget som tycker att vi skall betala ytterligare över 800:-/år för att dom skall försvåra identitetsstöld och hjälpa till att återställa vår "kreditvärdighet" efter att bovar har beställt saker i vårt namn.

Känner ni igen det här? Någon som vet hur deras "försvårande" går till? Är det prisvärt? Finns det alternativa lösningar? Ingår inte den här typen av stölder i hemförsäkringen?

Bara det att man försöker sälja per telefon gör att jag slår bakut direkt. Köper aldrig någonting per telefon. Vi har NIX på hemtelefonen. Då ringer dom i stället på mobilen.:confused::mad:
Har blivit uppringd ett flertal ggr av sådana och jag anser att det ät bluff. Jag tackar nej i allafall, men för guds skull alla ni som blir uppringda svara ej på om uppgifterna stämmer när de frågar det. Då kommer det en faktura. Men ångerrätt som privat person funkar men inte lika smidigt som en företagare.
Det enda jag går på i ex annonsering nu är Eniro för de kommer ut på plats . De har vart här idag. Finns ju ett flertal som kallas för eniro nu o lätt att bli lurad. Telefonförsäljare NEJ TACK. Sedan kan man fråga vad man har för kundnr när de säger att man varit med förut då blir de tysta om de är kriminella penga jägare./susanne

Senast ändrad:

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Jag tycker att det är klart olämpligt att lämna ut personligt viktiga uppgifter till okända företag som dyker upp på internet eller som ringer och erbjuder service av olika slag. Lita inte på dem, här ljuder kraftiga varningsklockor.
V-backen ;)

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

vi använder oss av de tjänster som Ratsit erbjuder.

Ratsit - Gratis upplysning på företag och privatpersoner

Pehr

Den där tjänsten har väl inget att göra med att spärra kreditkort om man mister dem? Kan inte hitta något sådant bland deras tjänster.

Erbjuder väl bara nyfikna människor upplysningar om t.ex. deras grannar. Kan det dessutom användas av oseriösa företag så tycker jag att det är företag som vi borde klara oss utan.
Alve

F

F.d. 3088

Guest

Frågan uppkom, kan någon som drabbats berätta vad som händer när man anmäler till företaget i fråga att man drabbats. Och vad det någon ide att anlita företaget

Gurra

F

F.d. 29752

Guest

Den där tjänsten har väl inget att göra med att spärra kreditkort om man mister dem? Kan inte hitta något sådant bland deras tjänster.

Erbjuder väl bara nyfikna människor upplysningar om t.ex. deras grannar. Kan det dessutom användas av oseriösa företag så tycker jag att det är företag som vi borde klara oss utan.
Alve

Man kan använda sig av s.k. självbevakning. Du får ett meddelande via e-mail varje gång det skett en förändring.

Pehr

Toppen