Vi är med i spärrservice som numera är överlåtet till ett bolag med namn mySafety AB. För att få alla våra kort snabbt spärrade betalar vi för två personer 145:- för 15 mån. Har nu blivit uppringd av en telefonförsäljare från det här bolaget som tycker att vi skall betala ytterligare över 800:-/år för att dom skall försvåra identitetsstöld och hjälpa till att återställa vår "kreditvärdighet" efter att bovar har beställt saker i vårt namn.
Känner ni igen det här? Någon som vet hur deras "försvårande" går till? Är det prisvärt? Finns det alternativa lösningar? Ingår inte den här typen av stölder i hemförsäkringen?
Bara det att man försöker sälja per telefon gör att jag slår bakut direkt. Köper aldrig någonting per telefon. Vi har NIX på hemtelefonen. Då ringer dom i stället på mobilen.
Känner ni igen det här? Någon som vet hur deras "försvårande" går till? Är det prisvärt? Finns det alternativa lösningar? Ingår inte den här typen av stölder i hemförsäkringen?
Bara det att man försöker sälja per telefon gör att jag slår bakut direkt. Köper aldrig någonting per telefon. Vi har NIX på hemtelefonen. Då ringer dom i stället på mobilen.