• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Stöld

F

F.d. 26625

Guest
Någon har brutit bort vår back-kamera hemma på villa tomten. Plåten runt kamera fästet är buckligt fästet är kvar pga kraftigt fästjärn inne i husbilen. Vad gör försäkringsbolaget åt sådana skador ? Det går ju aldrig att få bra utan att byta ut hela partiet.
Någon som vet om sådana Waeco kamror andvänds till något annat ?

F

F.d. 29925

Guest
Sv: Stöld

Kan vara en ide att kolla med Radio och TV-reparatörer, för jag misstänker att de har klippt eller slitit av kabeln. Men tyvärr så finns det även "utbildade tjuvar" som klara att reparera en avsliten kabel.

F

F.d. 53078

Guest

Sådana här meningslösa stölder utförs oftast av ett gäng med grabbar som skall visa "vad dom går för" sedan om dom använder kameran eller inta det har ingen betydelse. Skall bara visa sig tuffa. Här råkade vi ut för ett gäng med Engelska grabbar som sparkade sönder mängder med backspeglar på parkerade bilar.
Psykologerna säger att av stryk blir dom värre och något annat straff får dom inte. så vi får leva med sånt.

F

F.d. 29925

Guest

Stryk i en eller annan form med förmande ord fungerade skapligt tidigare, men om man kompletterar det med ett i förhållande till förseelsen kännbart bötesstraff skulle jag tro att det har en avskräckande inverkan.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Sådana här meningslösa stölder utförs oftast av ett gäng med grabbar som skall visa "vad dom går för" sedan om dom använder kameran eller inta det har ingen betydelse. Skall bara visa sig tuffa. Här råkade vi ut för ett gäng med Engelska grabbar som sparkade sönder mängder med backspeglar på parkerade bilar.
Psykologerna säger att av stryk blir dom värre och något annat straff får dom inte. så vi får leva med sånt.

Kan undra hur dom reagerar om dom istället får straffet att slå sönder sin egna egendom för motsvarande summa (+ ersätta för skadorna som dom åstakommit) det kanske ger en tankeställare att inte göra så i framtiden ....

F

F.d. 53012

Guest

Oerhört inteligent sagt kunde inte uttrycka mig bättre själv. Då om någon gång förstår dom det har jag erfarenhet av. Mer vill jag inte säga hur vi löste det problemet vi drabbades av men slut tog det utan eftermäle.

F

F.d. 53078

Guest

Varför int göra som i Singapore som har en av världens lägsta kriminalitet
Där plockar polisen in dom i mopedåldern, innan dom kommer i fängelse och får dåliga kompisar.
För en sådan här förteelse så får dom piskrapp i rumpan så att dom inte kan sitta på 14 dagar. Tydligen så hjälper det.

Toppen