• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Stödbenshylsa för husbil 17 mm

pärlan1

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
8799
Medlemskap
2025
Hej,
vi har letat och letat efter en stödbenshylsaa till våra stödben på vår LMC men verkar inte finnas i 17 mm storlek.
Hittar 19 mm överallt och dom går till husvagnar.
Hur har ni gjort som har annat mått än 19 mm??? Tacksam för lite hjälp
Linda & Lasse

akejo

HBK Medlem
Kommun
Skövde
HBK-Nr
25070
Medlemskap
2027
En vanlig hylsa och förlängare från biltema. Såga av förlängaren och slipa eventuellt ner så den går in i skruvdragaren. Så har jag gjort.
Åke

pärlan1

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
8799
Medlemskap
2025
Jag ar googlat överallt och det är inte själva veven jag behöver. Vill sätta på en hylsa 17 mm på min skruvdragare

akejo

HBK Medlem
Kommun
Skövde
HBK-Nr
25070
Medlemskap
2027
Hylsan är på 19 mm 1/2'' förlängaren var 250 mm lång o 12 mm diameter, kapade av den tjocka delen så är 230 mm nu. Min skruvdragare klarar 12 mm men förlängaren kan slipas ner så den passar andra. Funkar även med en 17 mm hylsa.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Det finnes og overgang mellom 1/4 tommer som passer i skruvdragere og 1/2 tommer som passer i vanlige skruvhylser.

akejo

HBK Medlem
Kommun
Skövde
HBK-Nr
25070
Medlemskap
2027
En övergångshylsa gör det hela lättare kände inte till att de fanns. Min stödbenshylsa gick sönder i Spanien så jag plockade ihop vad jag hittade i en järnaffär och sågade av med bågfilsbad. Har nu snyggat till den i verkstaden hemma.

Toppen