• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Stödbensfråga.

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029
Grannbilen till mig frågade hur jag fick fast mina stödben, med vev svarade jag.. Aha sa han då har vi inte samma ben, sen gick vi å tittade på hans stödben..

Deras stödben kom ner då man tryckte in en sprint och sen gled hela förlängningsbenet ner i backen.

Jag undrar om det kan vara så att det finns stödben som man måste använda sin egen domkraft och sen vika ner en form av låsanordning?

Vore trevligt om jag kunde hjälpa honom/henne och sen samtidigt göra reklam för klubben;)

F

F.d. 55256

Guest
Sv: Stödbensfråga.

Är det sådana ben som visas på Biltemabilden är det enkelt.
Man sätter in stången i det avlånga hålet och in i hålet på innerdelen. Sätt den snett uppifrån och tryck nedåt, då fungerar den som domkraft och låsed sig när du släpper trycket, ta ett nytt tag och gör på samma sätt. För att släppa ned bilen, lyft lite och släpp på låset så glider delarna ihop igen.
Ove.G

Toppen