• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Stänkskydd bak

F

F.d. 10602

Guest
Hej, tappar stänkskydden baktill ungefär varannat år, de spricker i går av under plåten de är fästa i . Jag kör vintertid i salt etc.....bilen är underredsbehandlad.
Skall jag fortsätta sätta på stänkskydd, ser att det finns bilar som säljs utan stänkskydd!?!
Hälsn LG

F

F.d. 2577

Guest
Sv: Stänkskydd bak

På vår bil fanns det inga stänkskydd, när jag var under för att underresbehandla förra våren, såg jag hur mycket slitage det blev bakom hjulen. Köpte en gummimatta på Biltema, delade den ochh monterade med rostfria plåtband. Får se till våren när det åter är dags att krypa under bilen. det jag sett hitintills är dock positovt.
Leffe

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Köp gummimatta 6mm på Granngården så håller det garanterat.
Finns på metervara.

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Jag saknar än så länge stänkskydd bak på min bil men har nu köpt hem DESSA samt en L profil i aluminium som skall skruvas upp i golvet som fäste.

Rekommenderas. De ser inte så rejäla ut på bilden men jag blev positivt överraskad. De är riktigt tunga och rejäla. Levereras med skruv och plåtband.

F

F.d. 10602

Guest

Det gjorde jag, det blev kanon. tack f tipset!

/ LarsGöran

Bengt Uvéus

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
7035
Medlemskap
2026

Jag såg på Mässan i Jönköpimg Någott som liknade en kvast som hängde längst bak under Husbilen längs hella breden på den vet ej var man kan få tag på dem är dett någon som vet

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025

lastvangnsdelar på ringön lvd mitt i mot gp huset mot göta älv har stänkskydd till lastbilar som du kan klippa i två delar mvh håkan

F

F.d. 29752

Guest

Jag såg på Mässan i Jönköpimg Någott som liknade en kvast som hängde längst bak under Husbilen längs hella breden på den vet ej var man kan få tag på dem är dett någon som vet

Kolla hos tyska campingfirmor. Fritz-Berger t. ex.Sök efter "schmutzfänger".

Pehr

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej Bengt, idag så var jag inne på BLD/Bossings i Linköping, och i tillbehörsbutiken så hade de dina "kvastar" på hyllan. Ring till dem för de skickar delar som man beställer.
Jag tror att det behövs två st. för de verkar bara vara ca. 1,2m. långa per enhet.

BLD

M.v.h. JANKRO.

Senast ändrad:
F

F.d. 53498

Guest

Jag tycker inte om dom här kvastarna baktill. När man möter en bil med sådan monterad hör man hur det rasslar i fram av all skit från vägen som kvastarna river upp. Kanske bra för den egna bilen men inte för den man möter.

Toppen