• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

stänkskydd bak

F

F.d. 11293

Guest
Kommit så långt att jag nu skall montera stänkskydd bak, jag tycker der är väldans krångligt att få till det, hur långt bakom hjulet skall det sitta? i anlutning an hjulhuset?
då blir det krångligt för att det finns så lite plats, om jag monterar det 20 centimeter bakom hjulhuset då är det lättare men är det fär långt bak?
:confused:
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: stänkskydd bak

Hur går det med stänkskydden var hemma hos er idag vid 12 tiden oanmäld
var ingen hemma hade en stund över innan bilprovningen tänkte ja kunde hållt medans du borrade,ha de gött om inte annat syns vi på guldvaskningen,
Mikael
 
F

F.d. 11293

Guest
Sv: stänkskydd bak

gör ett nytt försök o är jag inte hemma så slå en signal, jag tror det blir bättre om jag håller o du borrar
:yes:
finns det risk att stänkskydden åker med hjulet runt om man sätter dom för nära hjulet
:wideeyed: jag menar viker sig åt fel håll o går sönder:swoon:
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: stänkskydd bak

Det som kan hända om dom sitter förnära hjulet är väl att om man backar mot en kant
sliter loss dom inte så kul lycka till ps jag är allerisk mot telefoner .;)
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: stänkskydd bak

Gränsen för hur långt ett stänkskydd ska sitta bakom hjulet är betydligt längre än du skulle montera det.. Vad du dock ska tänka på (som de flesta inte gör) är att om du backar ock stänkskyddet tar i något så ska det inte tryckas mot däcket och slitas av. Det räknar du säkert ut själv när du kollar längden och infästningen av skyddet.
 

plingeling

FD HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Kramfors
HBK-Nr
6122
Medlemskap
2022
Sv: stänkskydd bak

Hej! Har en Adriatik 2008 som vi nu vill montera stänkskydd bak på, min undran är var köper man sådana, de är ju större än till en personbil. Vet någon en internetbutik kanske?:wub:
 
F

F.d. 29908

Guest
Sv: stänkskydd bak

Hej! Har en Adriatik 2008 som vi nu vill montera stänkskydd bak på, min undran är var köper man sådana, de är ju större än till en personbil. Vet någon en internetbutik kanske?:wub:

Ja vi har oxå en Adriatik 2008, är oxå intresserad av detta.
 
F

F.d. 11293

Guest
Sv: stänkskydd bak

Jag ser att jag startat tråden, mina stänkskydd ligger fortfarande i hyllan i garaget :eek:

dom är attans krångliga att montera dit
 
Senast redigerad av en moderator:

Thomas

HBK Medlem
Inlägg
170
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
3344
Medlemskap
2024
Sv: stänkskydd bak

Var vänlig och klicka på 'Svars'-knappen i något av inläggen ovan för att aktivera 'Snabbsvar'.
 

Thomas

HBK Medlem
Inlägg
170
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
3344
Medlemskap
2024
Sv: stänkskydd bak

En som undrar varför montera stänkskydd?
Är det för att skydda bilen?
Eller skydda bilar som kör bakom?
 
F

F.d. 11293

Guest
Sv: stänkskydd bak

på våran husbil är det för att skydda den egna bilen, det finns blandannat en träskiva som får stå ut med vattensprut och det finns elkablar till bakljus.
sen om det skyddar bilen bakom blir det bonus
:)
 
F

F.d. 55338

Guest
Sv: stänkskydd bak

:msn_thumbup::msn_thumbup:
Ja vi har oxå en Adriatik 2008, är oxå intresserad av detta.
Det bästa ni kan göra, är att klippa till en mall i exp.vis wellpapp o ta med till en firma som säljer gummiduk på m-vara, då vet ni hur mycket som går åt. Ta sen en sväng förbi järnhandeln o köp några 90gr förborrade plåtbleck eller några små gångjärn för fastsättning i kaross o stänkskydd. Lycka till. OVE.
 
F

F.d. 7180

Guest
Sv: stänkskydd bak

Hej! Har en Adriatik 2008 som vi nu vill montera stänkskydd bak på, min undran är var köper man sådana, de är ju större än till en personbil. Vet någon en internetbutik kanske?:wub:
Hej Biltema har gummimattor till stänkskydd,bara att skära i sär.Montera själv på våran
Adriatic 08,vinkla en aluminiumskiva sätt fast stänkskyddet i den,funkar kanon.
 
Toppen