• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ställplatstips i Italien

Kjell 896

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
896
Medlemskap
2025
Hej!

Var tidigare i vår på resa ner till södara Italien och hittade strax öster om Alba en fantastisk ställplats, den är med i Bord Atlas under namnet "Mango". Gården heter LA TRAVA och var lite svår att hitta då man får uppfattningen om att man kör in i en privat trädgård.
Jag vill minnas att avgiften var 5 Euro inklusive el, vatten och tömning. Familjen odlar vin och är mycket gästvänliga, utsikten framför bilen är otrolig.
Kan verkligen rekommendera ett besök och kan någon av Web:arna föra in den i våra listor vore det bra, ett ställe att minnas.
De har en hemsida www.latrava.it

Vänliga soliga husbilstankar till er alla

Kjelle

Boo

HBK Medlem (P)
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2025
Sv: Ställplatstips i Italien

Hej Annmari o Kjell 896!

Trevligt med mysiga ställplatser i Italien. Lägger gärna in platsen i vår lista men trots efterforskning i mitt Garmin navigeringsprogram så återfinns inte positionen för Via Trava 2 i Mango. Och gårdens hemsida ger ingen hjälp. Men ni har tydligen BordAtlas och där står säkert GPS-positionen.
Kan ni inte lägga in så mycket information som möjligt under "NY PLATS" på startsidan så fixar jag redigeringen sedan. Helt avgörande att positionen finns med.
Ser ut att vara en härlig ställplats - dit längtar även vi när vi drar iväg till Italien och Grekland i augusti.

På förhand tack för insänd plats!
Boo, HBK Web

PS! Jag har ju POIViewer inlagd på "Paddan" med BordAtlas platser - "tänkte inte på de´". Där hittade jag Mango. Position N44 41 21 E8 08 47. Skall lägga in platsen i HBK:s lista.
/Boo

Senast ändrad:

Kjell 896

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
896
Medlemskap
2025

Hej!
Enligt Bord Atlas så är kordinaterna 44 41 20 N 8 8 46 E, men en fördel är att lägga till La Trava för det står det på skylten, GPS:anvisningarna visar lite fel så man kör några meter fel och det gjorde vi innan några vänliga bybor visade oss rätt.

Kjelle

Boo

HBK Medlem (P)
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2025

Nu är det 100% säker position - ökade på med en distanssekund österut i vår lista. Korrekt position är sålunda: N44 41 20 E8 08 48. Klickar man på positionen så visar GoogleMaps t o m ett foto på entrén till gården.
Klart slut. /Boo

Toppen