Sv: Ställplatspriser
Vill inte...
Oavsett på land eller till sjöss så byggs det upp "ställplatser", campingar eller gästhamnar (för att i de flesta fall någon vill tjäna pengar på husbils, husvagn eller båtfolk). Men om jag skaffar mig en husbil, husvagn eller båt så är det för att få friheten och jag har den det jag behöver. Alltså behöver jag bara en plats att parkera på för att kunna gå någonstans för att spendera pengar (och att sova några timmar). Jag vill inte eller behöver inte all den "påtvingade" servicen som byggs, bara en parkering. Varför kan inte markägarna tillsammans med affärer, restauranger, mm se värdet i det och förstå att dom måste erbjuda parkering för att vi skall komma och spendera våra pengar hos dem? Dessutom får man ju betala många av de saker som erbjuds en gång till när man är på camingplatsen eller gästhamnen (tex duschen).
Nej det är inte konstigt att det fricampas och parkeras på lastbils plaster samt båtarna lägger sig på fria öar.
Fram för fler (billiga) ställplastser, parkeringar för husbilar, samt gästhamnsplatser för oss som hellre spenderar pengar på annat, (om ni vill ha besök av oss)....