• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ställplatslyx i Borensberg

M

Matts Torebring

Guest
IMG_5682.jpg
Vi strävar efter att så mycket som möjligt hitta nya platser att åka till, platser där vi inte har övernattat innan. Vi har varit i Borensberg flera gånger, under årens lopp, men aldrig sovit över förrän nu. Det blev för oss en Aha upplevelse och en ny favorit att komma tillbaka till. Så fantastiskt fräscht, rent, fint och påkostat. Även om denna ställplatsen kostar 200:- per natt måste vi säga, att detta är en av de billigaste vi bott på, sett till valuta för pengarna. Se alla bilderna och beskrivningen av ställplatsen på Matts Torebring

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027
Sv: Ställplatslyx i Borensberg

Just nu är vi 13 husbilar på ställplatsen i Borensberg. Kan bara hålla med om lovorden om denna plats. Dyr, ja, men värde för pengarna, absolut. Jämfört med andra så är det som trådskaparen skrev, mycket valuta för pengarna enligt oss!

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Bruksvärdet är högt på en sån här plats.. Tycker att det är bra att det finns billigare alternativ, men är det värt skillnaden ?

TJYVCAMPAREN

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2379
Medlemskap
2025

Har vi inte hamnat lite fel när vi behöver allt detta på en stellplats. Vi har det mesta ivåra husbilar. Men ok jag förstår när jag hörde av en husbilsgranne på
en stellplats att han aldrig använt vare sig toalett eller dusch i husbilen !!!!!!

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

När vi är ute längre tider så uppskattar jag i alla fall att kunna tvätta lite ibland...

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Bortsett från receptionen så verkar det vara en campingplats. Den har utrustning som vi inte behöver men måste betala för. De flesta av oss har dusch och toalett ombord och behöver bara möjlighet att tömma och fylla. Tvättställ i långa rader hade vi i lumpen. Inget som jag saknar. Noterar dock att om det inte heter "campingplats" så är det ok med kostnadsökningar.

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Vad som är en ställplats eller ej råder det tydligen delade meningar om. Men rent juridiskt varnar jag alltid för att kalla det camping eftersom det innebär en massa regler och lagar som ska följas, om det nu inte är en camping man vill ha. En ställplats är juridiskt en parkering. Sen vilken service som efterfrågas är väldigt olika, tex Borensberg var helt fullbelagt hela förra sommaren så gott som, då lär det ju vara folk som efterfrågar den servicen... Dom som inte vill ha den servicen är ju fria att använda andra platser, men det verkar som om de flesta som skriver på forumet inte önskar den servicenivån, ändå finns det gott om husbilar som gör det. För egen del tycker jag det är fritt att välja och varken det ena eller det andra är mer rätt eller fel. Varför ska inte en ställplats kunna ha mycket service? Åk och titta, det är långt ifrån en camping med alla regler som följer då...

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Vad som är en ställplats eller ej råder det tydligen delade meningar om. Men rent juridiskt varnar jag alltid för att kalla det camping eftersom det innebär en massa regler och lagar som ska följas, om det nu inte är en camping man vill ha. En ställplats är juridiskt en parkering. Sen vilken service som efterfrågas är väldigt olika, tex Borensberg var helt fullbelagt hela förra sommaren så gott som, då lär det ju vara folk som efterfrågar den servicen... Dom som inte vill ha den servicen är ju fria att använda andra platser, men det verkar som om de flesta som skriver på forumet inte önskar den servicenivån, ändå finns det gott om husbilar som gör det. För egen del tycker jag det är fritt att välja och varken det ena eller det andra är mer rätt eller fel. Varför ska inte en ställplats kunna ha mycket service? Åk och titta, det är långt ifrån en camping med alla regler som följer då...

Håller med dig till 100% Bengt och dessutom har vi alla ett eget val och det skall man ha, vi tar inte in på camping annat än när behovet är stort för det och ställplats när vi känner för det, oftast fricampar vi så mycket det går.

/Pelle

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Håller med dig till 100% Bengt och dessutom har vi alla ett eget val och det skall man ha, vi tar inte in på camping annat än när behovet är stort för det och ställplats när vi känner för det, oftast fricampar vi så mycket det går.

/Pelle

Det är ju det som är valfriheten enligt mej, inget mer rätt eller fel. Vi gör som ni... Vi kör året runt i framförallt Sverige och runt 3000 mil per år med husbilen. Och "off season" är det absolut fricamping som gäller, inte många varken campingar eller ställplatser som har öppet där vi åker. Men friheten är tjusningen. Att det sen blir som på Borensberg ibland är ju bara trevligt som omväxling, speciellt om man är ute flera veckor/månader... Tvätt mm behövs ibland...

F

F.d. 50069

Guest

Vi blandar hej vilt, det enda som går bort är Rastplatser:oops:, samt de lite dyrare SCR Campingarna.
Vi sover helst med öppet fönster....gött att krypa ner i bingen när det är lite svalt! Då vill man helst stå så man känner sig trygg:)

Toppen