• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ställplatser

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Ställplatser

Tänk om de kunde lägga de pengarna på ambulanshelikoptrar i stället för stridshelikoptrar! Sverige som inte har varit i krig på 200 år har åkt dit nu. Ursäkten "Fredsbevarande uppgifter" håller inte längre!

Jappe

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024

Hej

Kan du beskriva lite närmare var i Ängelholm dessa p-platser finns? Har för mig att kyrkan ligger ganska centralt i Ängelholm. Finns det någon begränsad p-tid?

Mvh Per

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej Per!
Tyvärr m. tiden men vad jag minns så var det, P-Husbilar pungt slut!
Men där är folk som bor i Ängelholm som säkert vet bättre,
Strax innan Korsn. på Järnvägsgatan - V- Kyrkogatan!
Mvh.

EnostheDog

HBK Medlem
Kommun
Hörby
HBK-Nr
12045
Medlemskap
2025

Körde genom Ängelholm häromveckan och då fanns det finns en "P-Husbil" mitt i centrum. Men då bara 15 minuters parkering.
Tror det var korsningen Järnvägsgatan-Västra kyrkogatan.

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej är du säker på dom 15:ton minuterna?
Mvh. "Ps" om i så är fallet hinner man OBS! "Gynna" mer än en butik då"Ds"?
Mvh.

Senast ändrad:

PeO&AL

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025

Det är ju toppen, det ligger en Pizzeria där.
Mao handla Pizza och försvinn sen!:wub:

EnostheDog

HBK Medlem
Kommun
Hörby
HBK-Nr
12045
Medlemskap
2025

Hej är du säker på dom 15:ton minuterna?
Mvh. "Ps" om i så är fallet hinner man OBS! "Gynna" mer än en butik då"Ds"?
Mvh.
Inte helt säker då vi bara passerade. Men å andra sidan verkade det ligga en ny fin allmän toalett strax innan p-platsen och den kanske man hinner besöka på 15 min :D

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Ja du matglade PeO&AL!
Jag tänkte närmast på nu när dom flyttat "Bolaget" längre bort så är man snabb hinner man!!!
Mvh."Ps" som jag sa till kassörskan på bolaget när hon frågade om jag ville ha en påse , nä sa jag då blir det allt för dyrt!!"Ds"

Senast ändrad:

staffana

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
8433
Medlemskap
2022

I Ängelholm vill kommunen att man skall parkera husbilar uppe vid gamla tennisstadion.

Det är ganska så centralt!

Där finns ingen skylt om P för husbilar, men det finns en P skylt och det är en ganska stor parkeringsplats.

Kommer hem i slutet av nästa vecka och då skall jag lägga in foto och koordinater dit!

F

F.d. 50209

Guest

P-husbil utanför kyrkan har man nog gjort för att Turistbyrån ligger strax intill. Då kan vi visa hur turistvänliga vi är i kommunen. T.o.m en P-plats så man hinner springa in och ta en broschyr :spinny:

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej staffana!
Nu gör vi verkligen reklam för kommunen!
Att sedan allt kan bli bättre ( framför allt infon. ) m. t.ex var tömmer jag Latrin & gråvatten?
Det verkar som Dom vet på kommunkontoret!?
Mvh

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Tack Arne Bakom ratten!
Hur nödig bör man vara då?
Jo jag skriver bara för att skapa en dialog om vad som behövs, varken Socialen eller andra hjälp organisationer behöver engagera sej "Märk väl" vi är HUBILÅKARE & Inget annat som vill "Gynna" kommunnen!!!!!!!!
OBS! ta det inte personligt det gäller "DOM" som bestämmer ( jag har inte 80000 kr / .mån som en klantskalle sa om barnsjuksjöterskorna) jo han tog time out!!!!
Mvh. "Ps" det sista gällde SKÅNE"Ds"

Politiker tar timeout efter hånfullt utspel - hd.se

P-husbil utanför kyrkan har man nog gjort för att Turistbyrån ligger strax intill. Då kan vi visa hur turistvänliga vi är i kommunen. T.o.m en P-plats så man hinner springa in och ta en broschyr :spinny:

Senast ändrad:

staffana

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
8433
Medlemskap
2022

Hej,

Jag har talat med turistbyrån och dom kämpar i motvind när det gäller ställplatser centralt i Ängelholm.

Gå in på kommunens hemsida och se att det lämnats flera förslag, men alla har hänskjutits till tekniska nämnden som i sin tur sagt blaha!

Vi får väl fortsätta hjälpa turistbyrån med förslag och idéer!

F

F.d. 50209

Guest

Jag skrev till kommunen då de rev på gamla Scan om att ordna några ställplatser, men det skickades till tekniska och dom bryr sig ju inte, däremot ställde man ut en massa pallkragar med jord i och kallar det för Stadsodling. Ack ja. Vill vi inte ha turister/besökare i Ä-holm, så vill vi inte :(

Scaniaboy

HBK Medlem
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11284
Medlemskap
2025

Vi kanske skulle uppmärksamma politikerna i Ängelholm och för den delen också övriga Sverige med en kortege av husbilar genom staden i samband med Lergöksrallyt i augusti. Vi lär vara rätt många som kan rulla sakta igenom orten och visa upp oss. Jag ställer mig i kö för detta arrangemang.

Bernt fd. Ängelholmare.

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Tack Arne Bakom ratten!
Nu är vi på G, det var väl fan om "vi" inte skulle kunna få igång "DOM".
jag fick ett namn på en kvinna på kommunhust som jag skall kontakta !
För "flera" år sedan Gick jag in på Kommunhuset & frågade hur man ansöker om en SVENSK flagga, det var som att klubba vederbörande, men efter en tid löste det sej!
Samma sak här "DOM" behöver HJÄLP, så ju mer vi engagerar oss m. påtryckning ju "Klokare" blir DOM!!!!!
Mvh. "PS" kom igen SVERIGE "Ds"

Jag skrev till kommunen då de rev på gamla Scan om att ordna några ställplatser, men det skickades till tekniska och dom bryr sig ju inte, däremot ställde man ut en massa pallkragar med jord i och kallar det för Stadsodling. Ack ja. Vill vi inte ha turister/besökare i Ä-holm, så vill vi inte :(

Senast ändrad:

staffana

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
8433
Medlemskap
2022

Jättebra idé tycker jag om det sker i anslutning till arbete med att informera om våra behov och nyttan för kommunen!

Är inte detta något som kunde ske vid alla våra lokala arrangemang?

Först en dialog och därefter en stillsam defilering utan några åthävor!

PeO&AL

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025

Nu ska vi inte vara en massa pessimister, vi körde och kollade för en stund sen och det var faktiskt hela 30 min man får stå där ,så om man bara är lite rasker hinner man både med Pizza, Pi..a och att besöka turistbyrån.
Keep smilling. :)

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Jo Scaniaboy !
Är tidpunkten när "DOM" berörda skall på jobb (eller när DOM skall hem) då funkar det "kanske", men det är ju klart Månadspengen kommer som ett bidrag ändå!
Mvh.

Vi kanske skulle uppmärksamma politikerna i Ängelholm och för den delen också övriga Sverige med en kortege av husbilar genom staden i samband med Lergöksrallyt i augusti. Vi lär vara rätt många som kan rulla sakta igenom orten och visa upp oss. Jag ställer mig i kö för detta arrangemang.

Bernt fd. Ängelholmare.

Toppen