• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ställplatser

spelman

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
5506
Medlemskap
2025
Vi är precis nya husbilsägare o vet inte husbilsfolket koder, eftersom vi varit båtmänniskor, men vi lär oss nog snart. Finns det någon som kan rekommendera några fina ställplatser på ca 30 mils avstånd från Falköping i Västergötland. Vore glada om vi fick lite hjälp

F

F.d. 25098

Guest
Sv: Ställplatser

Hej.

Ganska grön själv. Älvsjöhyttan i höjd med Lesjöfors (Väg 26, avstickare mindreväg) är en given plats för mej när jag åker norrut. Kanske mest en stopover men det finns torrdass. Jag sov utomordentligt här 2 nätter förra sommaren (upp/ner).

Vet inte riktigt hur man bifogar kordinater, men finns i ställplatslistan.

Bilagor

• P6030019.JPG
    P6030019.JPG
    2,1 MB · Visningar: 12

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

30 mil från stan så kommer du ju runt i nästan halva Sverige men det var ju på G en 10 i topp ställplatslista som man kunde rösta på men det vet jag inte vart det blev av .

Nära stan är ju Spiken och Lyrestad .

Sen mot kusten så finns ju Hunnebostrand .

Det är ju en ställplats i hamnen i Strängnäs .

Det finns ju mängder och det är ju lite vad vill man göra i samband med övernattningen för man åker väl inte bara och ställer sig på en ställplats ett par dagar ?

spelman

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
5506
Medlemskap
2025

Vi vill ju inte stå på en ställplats hela sommaren utan naturligtvis åka vidare. Det handlar bara om att jag har allergi mot campingar, får stora ömmande utslag + eksem o svåra kruppanfall. Har du några bra förslag? Än så länge har vi bara testat detta livet ett par nätter. Är ganska stor skillnad mot sjölivet, men vi ska nog vänja oss. Kan ju inte vara helt fel eftersom det "dräller" av husbilar ute

F

F.d. 25098

Guest

Vi vill ju inte stå på en ställplats hela sommaren utan naturligtvis åka vidare. Det handlar bara om att jag har allergi mot campingar, får stora ömmande utslag + eksem o svåra kruppanfall. Har du några bra förslag? Än så länge har vi bara testat detta livet ett par nätter. Är ganska stor skillnad mot sjölivet, men vi ska nog vänja oss. Kan ju inte vara helt fel eftersom det "dräller" av husbilar ute

Kan bara hålla med. Frågan är vad ni kräver av ställplatsen om det så bara är över natten. Själv vill jag ha lugn och ro för där jag bor är ett evigt körande (7000 bilar i veckan) så min prioritet är lungnet.

En favorit som dock är betydligt längre bort är "vildmarksvägen" (öppnar 6/6) som jag själv kallar "Camp ensamhet". Ingen Radio eller TV signal, dock full täckning på telia.

Bifogar en bild från midsommar.

Vägen från Gädedde är lite dålig.

Peter.

Bilagor

• P6060021.JPG
    P6060021.JPG
    2,3 MB · Visningar: 2
Senast redigerad av en moderator:
Toppen