• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ställplatser vid Göta kanal

lennart1

HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
9791
Medlemskap
2025
Är det mysfaktorn man betalar för om man väljer en ställplats vid Göta kanal? Toa och Dusch finns väl på de flesta platserna, men inte latrin, gråvattentömning, el och inte heller färskvatten. I Forsvik är platserna så snålt tilltagna att man kan betrakta grusplanen som en vanlig parkering och många väljer att vända och åka därifrån.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Ställplatser vid Göta kanal

Jag vet inte om det är mysfaktorn heller. I Norsholm ca. 1mil från Norrköping har man stängt av ställplatsen som hade rätt hög mysfaktor med stora stenar, och fixat en ny längre bort vid några ruffliga gamla industribyggnader.
Funkar kanske ok. Mysfaktorn blev säkert lidande av omplaceringen, men säkert inte priset.

Som tur är har jag bara 4km. hem istället :D.

M.v.h. JANKRO.

Wiggen

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
7423
Medlemskap
2025

Nyss hemkommen fr Göta Kanal. Min fru o. jag har bl.a. stått vid Forsvik,
som vi tycker är fantastiskt. Lagom med plats mellan vitmarkerade
märken utmed ett rött staket. Fin gräsmatta mellan bilar o. kanal. Wc,
dusch o. färskvatten ingår. Ett stort tack till ett trevligt värdar.
Vi återkommer

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Har också varit i Forsvik, bedömningsvis är platserna runt sex meter breda, det räcker ju gott på en ställplats. F.ö. var platsen inte fullbelagd varken Fredag eller Lördag! :)

Toppen