• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplatser Västra Dalarna????

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2025
Finns det någon som vet om det finns några ställplatser utefter följande vägsträckning. (Plats bör finnas för 2 bilar).
Rörbäcksnäs - Granfjällsstöten - Fulunäs - Sälen. Har tänkt åka denna "rutt". nu till helgen om inte vår herre öppnar alla kranar. Tacksam för förslag!
:twitcy::twitcy::twitcy::twitcy:
Eva o Sven-Uno

Senast ändrad:

Maggan o Åke

HBK Medlem
Kommun
Gagnef
HBK-Nr
1409
Medlemskap
2025
Sv: Ställplatser Västra Dalarna????

hej svenne
finns en massa naturcampingplatser men älvdalens komun vill ha betalt och det finns inte en enda med plan mark dom är typ gamla grusgropar och ingen tillgång till vatten toa.
vi stog på fulufjällets infocenters parkerin och där finns det toa o vatten och gratis.
maggan

F

F.d. 11293

Guest

Hej EVA o SVEN-UNO skickar en länk på lägerplatserna som finns ordnade i Älvdalen, vi var på en i sommras väldigt mysigt o så, fast jag förstår inte riktigt om det är hela sanningen att dom har byggt dessa för att spara på slitaget på naturen, i såfall så skulle man ju slita ut dessa plaser på noll tid
http://www.alvdalen.se/upload/Dokument/Broschyrer/Kultur_fritid/lokalaforeskriftcampingnorr.pdf
skickar också en sida varför dom byggt dessa
Lokala föreskrifter om campingförbud i Älvdalens kommun -
:) ha de gött

Senast redigerad av en moderator:

Maggan o Åke

HBK Medlem
Kommun
Gagnef
HBK-Nr
1409
Medlemskap
2025

hej
det var de här grusgroparna som jag menade. går inte att stå rakt om du inte har med dig en massa virke o palla upp bilen med. var in på de flesta nu i sommar och jag rekomenderar inte dom. svårt att komma ner till pga stora höjdskildnader mellan backen ner och vägen. får du stanna och släppa fram trafik måste du backa ner igen och ta sats för att komma upp på vägen.
maggan

Toppen