• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

ställplatser-servicestationer

Status
Stängd för vidare inlägg.

göte27

HBK Medlem
Kommun
Vetlanda
HBK-Nr
27
Medlemskap
2025
Ser med viss oro och frustration på att stug och campingägarna håller på att få "monopol" på ställplatser i sverige.Vi måste börja gå från prat till handling.
Jag har varit i kontakt med b.l.a. min hemkommun och pratat både länge och väl om behovet om ställplatser.Den första frågan jag får är, vad kostar en sån där servicestation? och jag har blivit svaret skyldig.
Det finns många tillverkare nere på kontinenten, men min"affärstyska"räcker inte till.

Finns det någon-några inom klubben som vill hjälpa till med att få fram brochyrer och prisuppgifter så ska jag gå vidare och få tag i någon-några som är villig att importera och sälja dessa produkter.Marknaden måste vara stor.Sverige är obearbetad vad gäller servicestationer.Kanske någon inom klubben är intresserad?Det är väl i klubben intresse att det finns servicestationer att köpa till attraktiva och konkurenskraftiga priser.
Mejla till: gotekallstrom@gmail.com eller tel:0705450224 för vidare information.

F

F.d. 25168

Guest
Sv: ställplatser-servicestationer

Ser med viss oro och frustration på att stug och campingägarna håller på att få "monopol" på ställplatser i sverige.Vi måste börja gå från prat till handling.
Jag har varit i kontakt med b.l.a. min hemkommun och pratat både länge och väl om behovet om ställplatser.Den första frågan jag får är, vad kostar en sån där servicestation? och jag har blivit svaret skyldig.
Det finns många tillverkare nere på kontinenten, men min"affärstyska"räcker inte till.

Finns det någon-några inom klubben som vill hjälpa till med att få fram brochyrer och prisuppgifter så ska jag gå vidare och få tag i någon-några som är villig att importera och sälja dessa produkter.Marknaden måste vara stor.Sverige är obearbetad vad gäller servicestationer.Kanske någon inom klubben är intresserad?Det är väl i klubben intresse att det finns servicestationer att köpa till attraktiva och konkurenskraftiga priser.
Mejla till: gotekallstrom@gmail.com eller tel:0705450224 för vidare information.

Tyckar du skal prova at kontakte DACF i danmark: autocamperplads@dacf.dk

Dom er i fuld gang med at göra Danmark Autocamper venlig, og selv om dom er frivillige uten lön ( ligesom HBK ) gör enkeltpersoner i denna forening et Kanonjob, har samlet nästen all information om ställpladser ( udformning, priser osv. )

Dom delar gerne med sig :):) i husbilsturismens namn

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Bllir det riktiga ställplatser spelar vä ingen roll vem so m äger dem

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2025

I första hand gäller det att få fram en centralt belägen, på natten tyst, plan, parkeringsplats avsedd för husbilar.

Därefter kan vi diskutera vatten, avlopp och ström.

Viss försiktighet med automaterna såsom vi ser dem i Tyskland och Frankrike. De är ibland alltför sofistikerade för att fungera.

För vatten räcker en kran med 3/4 gänga, för gråvatten en ränna i backen, och för toalett ett hål med lock.

Håkan

göte27

HBK Medlem
Kommun
Vetlanda
HBK-Nr
27
Medlemskap
2025

I första hand gäller det att få fram en centralt belägen, på natten tyst, plan, parkeringsplats avsedd för husbilar.

Viss försiktighet med automaterna såsom vi ser dem i Tyskland och Frankrike. De är ibland alltför sofistikerade för att fungera.

För vatten räcker en kran med 3/4 gänga, för gråvatten en ränna i backen, och för toalett ett hål med lock.

Håkan

Utmärkt! Då vet jag hur en ställplats ska vara.

Därmed ber jag webansvarig att stänga den här tråden.

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Håkan

Precis så var jag påväg att svara , så det tål att upprepas!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen