• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplatser på Öland!

F

F.d. 3753

Guest
Med risk att få moderatorerna på mej så lägger jag ut en notis som jag saxat ur det sista numret av Husvagn & Camping som kom idag.
Hittade inget bättre ställe att lägga det på!

Bilagor

• ställplatser.jpg
    ställplatser.jpg
    80,9 KB · Visningar: 70

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Ställplatser på Öland!

Ser man på, Borgholm är på G. Nu väntar vi bara på att Mörbylånga skall vakna.

Kjell

HBK Medlem
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
25
Medlemskap
2025

Borgholms Kommun ja....

De har tydligen ändrat sig nu, från att ha ett husbilsförbud längs strandpromenaden.
Husbilarna skymde nämligen utsikten ut mot vattnet och var ett otyg som skulle bort.

Men man kanske fortfarande inte får ställa en husbil längs strandpromenaden och det kan vara intressant att se var de tycker det är lämpligt för husbilar att stå.
Hur som helst ett mycket lovvärt initiativ, heder åt Borgholms Kommun som nu (efter valet) har tagit till sig av den hårda kritiken från husbilssektorn och ordnar ställplatser för husbilar, dessutom i flera av hamnarna.

En tråkig kommunal inställning verkar ha förvandlats till en solskenshistoria...

Nenne

HBK Medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
191
Medlemskap
2025

Öster om gamla mejeriet finns en finns plats att parkera på som alternativ till hamnen. Asfalterad plan nära centrum (ca200m) med toaletter. Vi stod där tillsammans med 20 andra husbilar under skördefesten i höstas.

Trevlig helg. :D

axgren

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
376
Medlemskap
2025

Tjena !

Varför inte dra till Nabbelund som ligger i höjd med Byxelkrok östra sidan. Åk mot Fyren och förtsätt mot gamla färjeläget Nabbelund. Under högsäsong liten avgift, men vi har bara varit där höst och vår och då var vi ensamma.
Toalett finns vid gästhamnen, vatten ?

Lasse och Helena

Toppen