Uppsalaanders
HBK Medlem
Ja, jag vet, det finns massor av inlägg om skillnader/fördelar och nackdelar mellan ställplats och camping. Men det här är ju ett husbilsforum så ytterligare en tråd om detta är väl okej.
Jag är nu inne på min andra säsong med husbil och har varit på diverse campingar och ställplatser och andra övernattningsställen.
jag tänker dela med mig vad jag tycker att jag behöver utan att på något sätt försöka påverka vad andra tycker sig behöva.
El - ja - okej om det kostar max 40:-, kan vara utan om det är en väldigt fin plats för övrigt
Vattentoalett - ja - kan tänka mig torrdass om det är en enkel plats
Dusch - ja - är ok om det kostar 5kr/5 minuter
Sjöutsikt - nja - är trevligt men inte alls nödvändigt
Badplats - nej
Diskmöjlighet - nej
Kök - nej
Tvättmaskin - nej
Samlingslokal/TV-rum - nej
Lekplats - nej
Minigolf - nej
Uppträdanden/allsång - nej
Toatömmning - nej
Gråvattentömmning - nej
Butik - nej
Restaurang/Café - nej
Cykel-/båtuthyrning - nej
Pool - nej
Internet - ja - om det är gratis eller Telias Surfzon som ingår i mitt bredband.
Jag är inte speciellt social och är inte intresserad att gå till en gemensam diskavdelning på eftermiddagen och snacka med massa gubbar som jag har sett man gör på vissa campingar.
Hur mycket får det kosta då? Ja det är ju en annan fråga, har betalat som mest 220:- natt på till exempel Timmernabben (jättefint ställe) till 0:- i t.ex. Gullspång.
/Anders
Jag är nu inne på min andra säsong med husbil och har varit på diverse campingar och ställplatser och andra övernattningsställen.
jag tänker dela med mig vad jag tycker att jag behöver utan att på något sätt försöka påverka vad andra tycker sig behöva.
El - ja - okej om det kostar max 40:-, kan vara utan om det är en väldigt fin plats för övrigt
Vattentoalett - ja - kan tänka mig torrdass om det är en enkel plats
Dusch - ja - är ok om det kostar 5kr/5 minuter
Sjöutsikt - nja - är trevligt men inte alls nödvändigt
Badplats - nej
Diskmöjlighet - nej
Kök - nej
Tvättmaskin - nej
Samlingslokal/TV-rum - nej
Lekplats - nej
Minigolf - nej
Uppträdanden/allsång - nej
Toatömmning - nej
Gråvattentömmning - nej
Butik - nej
Restaurang/Café - nej
Cykel-/båtuthyrning - nej
Pool - nej
Internet - ja - om det är gratis eller Telias Surfzon som ingår i mitt bredband.
Jag är inte speciellt social och är inte intresserad att gå till en gemensam diskavdelning på eftermiddagen och snacka med massa gubbar som jag har sett man gör på vissa campingar.
Hur mycket får det kosta då? Ja det är ju en annan fråga, har betalat som mest 220:- natt på till exempel Timmernabben (jättefint ställe) till 0:- i t.ex. Gullspång.
/Anders