• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ställplatser i vår smak

olsborgs

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
10242
Medlemskap
2025
Vi besökte ställplatsen i Vadstena i somras.
Helt underbar.
Vilken underbar miljö nära slottet och gästhamnen.

Själva ställplatsen där vi parkerade bestod av en yta för bilen och en gräsyta att ställa ut bord och stolar på.
Tillgång till el är önskvärt då jag har medicinsk utrustning som fungerar bäst på 220V.

Vi efterlyser liknande ställplatser som kan bli våra kommande resmål.

Alla tips mottages tacksamt.

Vi som hoppas på att sommaren snart är här!!!!!

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Ställplatser i vår smak

Trevlig miljö kan få kosta - även på en ställplats!
Finns risk för långliggare eller är "besökstiden" maximerad?

Jappe

olsborgs

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
10242
Medlemskap
2025

Vi besökte ställplatsen i Vadstena i somras.
Helt underbar.
Vilken underbar miljö nära slottet och gästhamnen.

Själva ställplatsen där vi parkerade bestod av en yta för bilen och en gräsyta att ställa ut bord och stolar på.
Tillgång till el är önskvärt då jag har medicinsk utrustning som fungerar bäst på 220V.

Vi efterlyser liknande ställplatser som kan bli våra kommande resmål.

Alla tips mottages tacksamt.

Vi som hoppas på att sommaren snart är här!!!!!

Hej alla HB-vänner.
Ni som är ute och besöker massor av platser i Sverige MÅSTE ha hittat andra pärlor än Vadstena som i vårt tycke är "Outstanding".

Det gäller bara att hitta / känna till var de finns.

Ge oss tips på din absoluta favoritplats. Den måste inte ha el, men det huvudsakliga är att det är plats som du absolut måste rekommendera.

Snart är sommaren här?

F

F.d. 53054

Guest

Hej Leif.
Blir åkandet ner mot Skåne kan jag rekommendera en nyanlaggd ställplats på
Kullahalvön. Gunnestorps stoppställe med el,tömmning,sopor,vatten, och mycket mer i lugn miljö. Därifrån tar man sig lätt till Kullabergs fantastiska natur och stannar till och tittar på massor av keramisk konst och äter en go skånsk "madarett". Ställplatsen finns att se i vår ställplatslista. Ha en trevlig sommar var du än hamnar.
Hälsar
4435

olsborgs

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
10242
Medlemskap
2025

Hej alla HB-vänner.
Ni som är ute och besöker massor av platser i Sverige MÅSTE ha hittat andra pärlor än Vadstena som i vårt tycke är "Outstanding".

Det gäller bara att hitta / känna till var de finns.

Ge oss tips på din absoluta favoritplats. Den måste inte ha el, men det huvudsakliga är att det är plats som du absolut måste rekommendera.

Snart är sommaren här?

Hej alla trevliga HBK:are.
Några fler tips borde finnas.

Det måste finnas massor av trevliga och natursköna platser som är värda att åka till.
Behöver inte vara någon "lyx" alls, utan bara något ställe gärna i närheten av en bra restaurang.

Bättre lycka denna gång.

Sussie o Bernt

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
244
Medlemskap
2025

Googla på Brådtom sluss. Finns nog 2 platser för husbilar ca 2 meter från Göta Kanal. Torsdagar på sommaren är det allsångskvällar. Vi kom dit en gång förra året av en händelse.

Bernt

S

Staffan W

Guest

Ytterligare några tips vid Vättern och södra Östergötland:

Hästholmens hamn (inte el, har jag för mig) är underbar.

Borghamn är jag osäker på men där är skönt att bada på eftersommaren när Vättern blivit varm.

I Motala finns en fin ställplats vid Dynudden med el mm som nog är lika vacker som den i Vadstena. Man kan nog även parkera vid Varamon även om det inte är någon regelrätt ställplats. Härliga sandstränder med trevliga restauranger mm.

Inget ställe att stå länge på, men för en övernattning om man är på väg på E-fyran är parkeringsplatsen vid Rökstenen vid Röks kyrka, åka E-fyrans gamla sträckning en bit.

I Malexander där jag bor finns en fin campingplats mellan kyrkan och sjön Sommen med fin utsikt och bad och möjlighet att hyra olika typer av flytetyg. Dessutom många trevliga platser för fricamping i omgivningarna. Trevliga restauranger och mack med liten affär på sommaren. Då och då evenemang som Bayersk afton och liknande spektakel

Staffan

husbilar

FD HBK Medlem
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
5348
Medlemskap
2021

Bauergårdens ställplats i Bunn, cirka 20-25 minuter från Gränna, tycker jag är trevlig.

Toppen