• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ställplatser i Båstad kommun

Per&Monica

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
18158
Medlemskap
2025
Många fina platser runt Båstad men det är övernattningsförbud på nästan alla.
Riktigt dåligt, den enda som var öppen var Vistorps naturhamn, fint men fullt. så det blev att köra vidare till mer husbils tillåtande kommuner. Andra som upplevt Båstad som fint men dåligt för husbil?

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2025
Sv: Ställplatser i Båstad kommun

Jag har jobbat med detta i åratal.

En bra plats kan vara Hembygdsparken i Boarp. Nära affärer och fin utsikt mot Laholmsbukten. Kör in över golfbanan och parkera utmed muren som vetter mot Laholmsbukten. Plats för ett 10-tal bilar.

Med tiden kommer lite infrastruktur. För tillfället inget, men utan kostnad. Fint lägen och en halvtimmes promenad till centrum uppe på åsen. En stärkande promenad på återvägen. Vill man vara nära centrum kan man gatuparkera i centrum och sedan övernatta vid hembygdsparken.

56.433219, 12.796272

Senast ändrad:

surtecruisers

FD HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022

båstad är fint så även för husbilar ! annars går det ju buss dit ! testa pärans dag vet ja mycke gratis !

N

Nilo51

Guest

Norrvikens camping P-Platsen Tv strax för du kör fram till reception, vid min förfrågan för 10 dagar sidan koster det 170 kr plus el. platsen består av grus, tömning av gråvatten och tillgång till färskvatten finns och dusch finns inne på campingen.

:mcride:

Per&Monica

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
18158
Medlemskap
2025

Att ta betalt för ställplats är helt ok, camping Norrviken är fint men det var inte det som var min point. Ex hamnparkeringen i Torekov, betalar gladeligen pengar för att stå där under en natt men det var inte tillåtet.

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2025

I Torekov finns två fria parkeringsplatser; dels bakom skolan (vid kyrkan, kör in till vänster om skolan), dels på P-platsen i korsningen Södra vägen/Olympiagatan. Båda tysta och lugna, kort promenad till hamnen.

Per&Monica

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
18158
Medlemskap
2025

Tack Riviera, skall prova dessa nästa gång. Hoppas bara att kommunen inte hunnit sätta upp camping förbuds skyltarna än.:spinny:

F

F.d. 50037

Guest

Har pratat lite med hotellet/restaurangen vid Hovs Hallar som har funderingar att öppna en ställplats prata med Jimmy Moritz 0431 - 44 83 71 vad som gäller.

carsten

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2025

Norrvikens camping P-Platsen Tv strax för du kör fram till reception, vid min förfrågan för 10 dagar sidan koster det 170 kr plus el. platsen består av grus, tömning av gråvatten och tillgång till färskvatten finns och dusch finns inne på campingen.

:mcride:

Jag ställde frågan "vardå i Norrviken" eftersom jag utgick från att det var en s.k. ställplats som efterfrågades. Norrviken är ju som de flesta kanske vet en camping. Men i så fall finns det även Båstad Camping som har en del markerade husbilsplatser till hyggliga priser. / Carsten

F

F.d. 53358

Guest

Norrvikens camping har en ställplats utanför campingen. Det kostar en slant, men man har tillgång till allt på campingen, dusch, toa, tvättmaskin, vatten, grå o svartvattentömning, en liten butik mm. Avstånd till Båstad centrum är ca 4 km med en mycket vacker cykelväg längs stranden. Vill man ha en rejäl promenad, kan man vandra upp för Hallandsåsen och köpa dagsfärska grönsaker. Vid Kattvik och Italienska vägen finns det kaffe med våfflor. Båda ställena har vacker utsikt över Laholmsbukten.
Ritva och jag brukar besöka denna camping ett par gånger om året, senast sista veckan i april.
:yes:

F

F.d. 53358

Guest

Kräver SCR-kort?

Ja det kanske är så, själv är jag med i Caravan Club och där ingår detta kortet med märke. Vi som är ute mycket och utnyttjar CC campingar sparar 30-50:- / dygn. Ritva som är handikappad, måste ha den service som campingarna tillhandahåller.

BEN111

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
3198
Medlemskap
2025

Hej!
I hörnet Hjortgatan-Allégatan i Båstad, ca 500 m från de centrala delarna av samhället, finns en allmän p-plats, 24 timmars-parkering, som jag och några andra husbilsägare använde för ca ett år sedan. Dessför innan har jag använt den flera gånger vid besök och övernattning.
Även nära till Laholmsbuktens stränder och cykelvägar.
Kan rekommenderas om det inte skett några förändringar i skyltningen det senaste året.

Hälsningar
Bengt

Per&Monica

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
18158
Medlemskap
2025

ser riktigt bra ut, ser ut som rester av en fotbollsplan som kommit till användning igen :spinny:
Tack för tipset / Per

carsten

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2025

Hej!
I hörnet Hjortgatan-Allégatan i Båstad, ca 500 m från de centrala delarna av samhället, finns en allmän p-plats, 24 timmars-parkering, som jag och några andra husbilsägare använde för ca ett år sedan. Dessför innan har jag använt den flera gånger vid besök och övernattning.
Även nära till Laholmsbuktens stränder och cykelvägar.
Kan rekommenderas om det inte skett några förändringar i skyltningen det senaste året.

Hälsningar
Bengt

Inga förändringar, bra och lugn plats att övernatta på, mittemot kommunalrådet.....

Toppen