• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ställplatser i Ängelholm

stigge44

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1591
Medlemskap
2025
Hej!
Skickade våran skrivelse ang. ställplatser till min hemkommun "Turiststaden Ängelholm". Kommer att bifoga svaret på kommunens fråga om eget förslag till ställplatser.

Till
Engelholms kommun

Se bifogad fil:
Husbilsplatser[1]

Översänder följande information och ställer samtidigt frågan hur det står till med ställplatser för husbilar med närhet till city? Har själv under våren åkt genom Tyskland, Frankrike och Spanien där man i en del städer har ställplatser med självservice i city.
Hur har vi det i turiststaden Engelholm?

Tacksam för svar

E-post: stigge44@hotmail.com

Hej!

Vi har försökt att hitta lämpliga platser för uppställning av husbilar men misslyckats hittills.
Vi hade ett färdigt förslag i hamnen men miljökontoret statte stopp för det pga tågen.
Det som vi kan erbjuda idag är att man får parkera sin husbil om den är registrerad som
personbil på alla kommunens parkeringar och då efter den skyltning som gäller.
Jag tycker själv detta är en viktig fråga och vi skall söka vidare efter lämpliga platser.
Har du något eget förslag?

Med vänlig hälsning

Rita Aatola Olsson
Ängelholms Turistförening
Gamla Rådhuset, Stortorget
262 32 Ängelholm
Tel 0431-821 30 Fax 0431-192 07
turistchef@turist.engelholm.se
Golfpaket Skåne, Cykelpaket Skåne, Välkommen till Ängelholm!

2009-04-16
Hej!
Jag tackar för svaret ang.ställplatser för husbilar,men har då en liten fråga: Hur många parkeringsplatser i Ängelholm har den storleken att de rymmer en husbil på 6 - 8 meter? Jag har en känsla av att man då måste bruka två platser och hur ser parkeringsvakterna på detta?
Du frågar om jag själv har några förslag och då tycker jag kanske att det i första hand ligger på våra folkvalda nämnder och trafikingengörer på Tekniska kontoret! Men ett förslag är att man under sommartid i första hand avsatte fem stycken husbilsparkeringsplatser på Parkskolans parkering ( kanske längs ned mot gamla posten). Viktigt är att ha tydlig information om detta med skyltar och i lokala trafikföreskrifter.

Önskar svar innan publicering på Husbilklubbens hemsida.

Mvh

Bilagor

• Husbilsplatser[1].pdf
    680,2 KB · Visningar: 116
Senast ändrad:

AndersoKarin

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
3019
Medlemskap
2025
Sv: Ställplatser i Ängelholm

Hej Stigge!

Har sedan ett år tillbaka satt en boll i rullning dvs. har haft samtal med Rita Aatola vid två tillfälle och överlämnat en "Riesemobil" och tidningsurklipp på andra kommuners ställplatser från olika tidningar. Har även haft samtal med tekniskakontoret, miljökontoret och stadsbyggnadskontoret. Intresse finns men det tar tid som du säkert vet som kommuninnevånare. Jag kom med två nya förslag på husbilplatser ut med havet för det är ju det som lockar det flesta turister som kommer till Ängelholm. Men det får ju inte kosta för mycket!
Vi får bara hålla tummarna att de snart får upp ögonen på en verksamhet som växer mer och mer för varje år.
// Anders

kjeva

HBK Medlem
Kommun
Sundbyberg
HBK-Nr
163
Medlemskap
2025

Hej
Förr kunde man stå vid båthamnen i Skälderviken.
Är det fortfarande möjligt?

Eva och Kjell

AndersoKarin

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
3019
Medlemskap
2025

Hej Kjeva!

Ja det är fortfarande möjligt, nu när båtarna snart är i sjön så finns det gott om plats där på bägge sidor om Segel Sällskapetshus.

// Anders

Toppen