• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ställplats

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ställplats

Kanske så här, bra pris med alla faciliteter.

bild-707418.PNG

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

Det beror väl på det egna behovet ,och priset,,själva står vi gärna gratis , för det vi behöver har vi i bilen, men trevligt sällskap av andra HBKare kan värt en slant, Ha det gott i Finspång,Rejmyre ,dit brukar vi åka emellanåt,trevligt på bruket , !!

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Det jag önskar av en bra och central ställplats är främst en plan parkeringsruta på ca 3x9m, med ev parkeringsbiljett till vettigt pris 0-50 Sek/dygn inkl att platsen då är central och har en känd position!
Ocentralt finns ställplatser eller vad de ska kallas, gratis och i stor mängd!

Service behöves normalt inte mer än var 3:e-5:e dag och den kan då utan nackdel finnas på annat håll, ex hos vägverk eller kommun ... !

Har man högre krav än så på service, får man helt enkelt finna sig i de mer eller mindre dyra (vinstdrivande), utbyggda campingliknande ... företeelser/platser som tillhandahålls med allt som husbilister normalt inte behöver dagligen (men då ofta i Sverige dyra som stryk, ex utanför Gbg 240 Sek/dygn, etc)!

Suning

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
7133
Medlemskap
2025

Hela Rejmyre med omnejd är väl som en enda stor ställplats.

Ha det gott i helgen !

Hälsningar

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Hej Knarrevik, det verkar onekligen att fungera fint med "Appen" som du använder! Men jag funderar mer över priset 9 Euro som du visar för två pers (plats + toa) och då ska ändå vatten och ström adderas till de 9 Euro styckena - det priset liknar ju närmast en normal tysk eller fransk normal camping, där allt ändå ingår - dock inte vid ngt bad förstås (då blir de ju som tokiga med priset söderöver).

När vi nu var i tyskl i höstas nyttjade vi enbart ställplatser enligt Bordatlas under sträckan from Lüneburg (8 Euro) tom Rothenburg odT (8 Euro?), vi använde totalt 7 st BA-platser. Endast 2 av dessa 7 ställplatser tog överhuvudtaget ut någon ställplatsavgift för annat än vatten och el!

Om man granskade serviceutbudet för HB var det i stort sett likartat på dessa platser som vi slumpartat kom till, så priset verkar inte vara så bra som kvalitetsindikator mellan i varje fall dessa besökta ställplatser!

Trots att vi under många år åkt mycket i tyskland med HB ... så har vi inte så klart observerat detta tidigare, men bättre sent än aldrig!

Kanske så här, bra pris med alla faciliteter.

bild-707418.PNG

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Ja då börjar det absolut likna någonting som man kan slösa(!) eller spara(?) pengar på!

Nautilus

HBK Medlem
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
9499
Medlemskap
2025
Ställpats

Hey! Jag har en fråga. Om du länkar med HBK undvikas kortet rabatt på svenska eller danska campingplatser?

Hilsen
Nautilus

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Enkät i HBK vintern 2011.
Notera att jag varken är aktiv i fd Kommungruppen eller pressansvarig.
Skall plocka bort den sidan i helgen.
Men här finns lite info vad medlemmarna tyckte för snart ett år sedan.

http://www.digitalsweden.se/HBK/enkat/enkat.html

Gomer!
Det finns nog ett värde i en sån här undersökning. Men jag blir överaskad av att så många vill hantera sopor istället för att golfa, fiska eller göra andra fritidsaktiviteter!!!!!

/Bosse

Anne & Klas

HBK Medlem
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2025
Sv: Ställpats

Hey! Jag har en fråga. Om du länkar med HBK undvikas kortet rabatt på svenska eller danska campingplatser?

Hilsen
Nautilus
Har hjälpt Nautilus med översättningen, det är detta han vill veta.

Har vi, Husbilklubbens medlemmar rabatter på Campingavgiten i Danmark eler Sverige mot uppvisande av medlemskortet?

F

F.d. 29911

Guest

Vad krävs för att en ställplats ska vara bra
Hälsn
Elving

En bra ställplats är indelad med en avdelning för normalstora husbilar ex 6,5 meter
och en avdelning för större . Har upplevt att det blir bökigt när det är blandat.
Vi har en husbil i 6 meters klassen och har den fördelen att vi kan köra in i städerna
och använda deras parkeringar för att handla mm.
Att använda campingar är bra och har man råd att ha husbil så är den kostnaden försumbar.
Detta är en personlig reflektion efter ett stort kuskande runt i europa genom åren.
Hade jag intresse av att skaffe en stor husbil så skulle jag nog placera den utomlands
och flyga dit och hem.
Hälsningar en som är 70 fyllda men undviker " PRO" ställplatser

Claes 105

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2025

Hej

Att kalla campingavgiften försumbar kan jag inte hålla med om, i varje fall inte för egen del.
Vi är ute med HB:n ca 130 dygn/år, skulle vi betala campingavgift på 200:-/ dygn skulle det innebära en ökad årskostnad 26 000:-/år!

För dig kanske detta är en försumbar extrakostnad för att få finnas till, men vi har investerat i en ganska dyr o bekväm HB, så vi lägger hellre dom pengarna på den.

Att man sen ska ha råd med denna extrakostnad bara för att man har en dyr husbil, tycker jag är ganska motsägelsefullt dvs, ju dyrare HB desto mindre pengar över, eller?

Har inget emot att betala för service som vi behöver, men det ska va ett fritt val.

Hejs

Claes 105

F

F.d. 29911

Guest

Du säger att kostnaden för Ert husbilscampande skulle för de 130 dygnen á 200:-
öka årskostnaden med 26000:- kronor !
Det förutsätter att ni stått helt gratis under de 130 dygnen !
Skillnaden blir mellan det ni har betalat och det här ovan.
Sedan att finnas till kan ju diskuteras och det kommer jag inte att besvara.
Vi har en husbil som vi trivs med (lagomt stor för oss 2) Priset nämner jag inte men
den har all komfort som man kan önska.
Hälsningar från en som njuter av livet.
HBK 5081
:mh4::mcride::mat::msn_drink:

Toppen