• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ställplats.

F

F.d. 14062

Guest
Finns det någon katalog över ställplatser i Sverige, om, var kan man skaffa den, har kollat under rubriken "husbilsplatser" i Kalmar län på Öland och vet att det finns fler än vad som visades på kartan.

F

F.d. 25020

Guest
Sv: Ställplats.

Alla välsorterade kiosker har den du söker den innehåller ställplatser rastaplatser samt fristående campingar kostar cirka 70 kronor men värd sitt pris har haft stor nytta av den i sommar.Mvh 220 Sture i Pajala:yes:

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Det är nog "Camping katalogen" som åsyftas. Fristående campingplatser.

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Tidningen Husvagn och Camping ger ut en katalog, som också finns att köpa i välsorterade tidningskiosker, den heter F-campingkatalogen, finns också att läsa på deras hemsida och där även med sökfunktion.

Här kommer en länk: Allt om Husvagn & Camping

Men ingenting går upp mot den förteckningen som vi har här inom HBK, och med Carnivals filer till Gps:en kan det inte bli bättre.

//Tommy

Tuzzan

HBK Medlem
Kommun
Falun
HBK-Nr
1538
Medlemskap
2025

Sture:
Vilken katalog är det du menar?

Allt om Husvagn & Camping har ju nästan enbart campingplatser.
Det finns dock några i den och andra bilaor till tidningarna som inte finns med i HBK:s arkiv som är det mest utförliga tillsammans med Husbil & Husvagns bilaga.

Önskvärt vore att göra en sammanställning av alla dessa och lägga in dom på HBK.

Apropå detta, finns det nån lista för utskrift på HBK:s ställplatser med kordinater o info men utan bilder?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Apropå detta, finns det nån lista för utskrift på HBK:s ställplatser med kordinater o info men utan bilder?

Carnivals csv-filer kan läsas och redigeras i Notepad eller Wordpad.

Filen kan även läsas av Excel men att redigera och spara förstör filen.

F

F.d. 25020

Guest

Sture:
Vilken katalog är det du menar?

Allt om Husvagn & Camping har ju nästan enbart campingplatser.
Det finns dock några i den och andra bilaor till tidningarna som inte finns med i HBK:s arkiv som är det mest utförliga tillsammans med Husbil & Husvagns bilaga.

Önskvärt vore att göra en sammanställning av alla dessa och lägga in dom på HBK.

Den heter fristående campingar med rast o ställplatser eller F-Campingar Mvh 220 Sture i Pajala

F

F.d. 25020

Guest

Den heter Fristående campingar där finns 502 campingplatser 329 Rastplatser 178 ställplatser Mvh 220 Sture i Pajala

F

F.d. 52943

Guest

VA? Kan i så fall förklara en del av mina problem!:oops::oops::oops:

(Ska i vart fall aldrig mera utge mig för att vara duktig på Excel......)

Tyckte det var lajbans att bygga applikationer i Excel en gång i tiden - men det var länge - LÄNGE sedan

Senast redigerad av en moderator:

Tuzzan

HBK Medlem
Kommun
Falun
HBK-Nr
1538
Medlemskap
2025

Nu blev det ett stort frågetecken?

Jag är inte nån datanörd så jag vet inte vad en csv-fil är och hur man hanterar den!

Jag skulle vilja ha en utskriftsvänlig lista på ex-vis ställplatser i Danmark med ortsnamn, kordinater, pris och ev faciliteter.
Finns det möjlighet till detta?

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Den tyska "BordAtlas" finns att köpa för en bra slant lite varstans och innehålla alla ställplatser i Europa, såväl aktuella som inaktuella. Där hittar man bl a de danska.

Tuzzan

HBK Medlem
Kommun
Falun
HBK-Nr
1538
Medlemskap
2025

Jo, jag har den men inte många av dom som finns på HBK finns med där.

Jag använder Autoroute 2010 men har ingen uppkoppling till nätet i bilen.
Skulle vara perfekt om man kunde lägga in dom i laptopen och sen lägga dom över kartan områdesvis eller landsvis.

Hittils har jag lagt in de intressantaste ställplatserna manuellt med pushpins på rätt ställe på kartan med lite info.
Tidsödande och svårt att beräkna var man gör natt nånstans.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Nu blev det ett stort frågetecken?

Jag är inte nån datanörd så jag vet inte vad en csv-fil är och hur man hanterar den!

Jag skulle vilja ha en utskriftsvänlig lista på ex-vis ställplatser i Danmark med ortsnamn, kordinater, pris och ev faciliteter.
Finns det möjlighet till detta?

En csv-fil med ställplatser tex Carnivals går att öppna med Notepad, Wordpad eller Excel och kan skrivas ut i listform. Csv-filerna är i textformat och kan alltså ses i klartext.

Tuzzan

HBK Medlem
Kommun
Falun
HBK-Nr
1538
Medlemskap
2025

OK tack, ska testa det nästa vecka, åker iväg en kortis nu över helgen.

Tuzzan

HBK Medlem
Kommun
Falun
HBK-Nr
1538
Medlemskap
2025

Nej, det gick inte bra!
Ursäkta min okunnighet!

Är det nån som enkelt kan tala om hur man går tillväga?
Finns nån aktuell länk till filen?
Kan jag lägga t ex Danmark eller norra Tyskland på en särskild fil på datorn är jag nöjd.

Helst skulle jag vilja skriva ut en komprimerad lista att ha med i bilen med orter och kordinater, gärna excel.

Toppen