• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

ställplats

F

F.d. 18317

Guest
Hejsan vi är på väg till karlsborg har ni några bra ställplatser att rekommendera, vi är i sjötorp nu, å sedan undrar jag var jag kan köpa gasol,billigt är med i husbilsklubben har hört att man kan köpa billigare då men vart.....:music-icon::wub:

H

hianders

Guest
Sv: ställplats

Vi kan rekommendera Forsvik, en FC-camping (tror jag) alldeles vid Göta Kanal, ca 1 mil knappt från Karlsborg. 150 kr/dygn tillgång till servicehus och fin omgivning.

fru hianders/Inger

F

F.d. 18317

Guest

Hejsan igen jag vill ha ställplats inte betala 150 kr här i sjötorp står vi nu å det j´kostar inget alls, jag undrar om det finns i karlsborg samma där gratis platser, är inte snål men varför inte utnytja :wideeyed:det man har rätt till eller

F

F.d. 3088

Guest

För det mesta finns det inga "ställplatser" i Sverige och dom få som finns kostar i regel en liten peng. När man ställer sig anorstädes bör man tänka på att man inte campar eller stör omgivningen med diverse andra hyss.
OBS inte riktat till dig personligen OBS

Gurra

F

F.d. 18317

Guest

Hejsan. jag är nere i karlsborg nu tror jag ställer mig vid vättern då ser jag dom stora vågorna, det är så mysigt synd bara om man blir bort motad, jag vill ta en god cider till kvällen å spela lite kort, jag har små fordringar det är skönt, tack för ditt goda råd det värmer i blåsten här nere...:mh4: :bye: när jag har dig på tråden vet du varför mitt kylskåp bara blir kallt i frysfacket, har bytt brännaren men varmt i kylskåpet inte kul alls, maten var varm när jag kom fram smöret rann

Inläggen om kylskåp flyttade till egen tråd /HBK-webb

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Hejsan. jag är nere i karlsborg nu tror jag ställer mig vid vättern då ser jag dom stora vågorna, det är så mysigt synd bara om man blir bort motad, jag vill ta en god cider till kvällen å spela lite kort,...................... när jag har dig på tråden vet du varför mitt kylskåp bara blir kallt i frysfacket, har bytt brännaren men varmt i kylskåpet inte kul alls...............
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej jag tror man kan stå vid vattnet utan att bli bortmotad. Synd om man skulle få argumentet-----Flytta dig eller få böteslapp om man har två cider innanför västen :D-----Det går bra att stå utmed järnvägen annars, det är i centrum utmed genomfartsleden i Karlsborg, mer än hundra meter som är det övergivna stationsområdet. Där brukar jag stå ibland, och fler än jag. Det är aldrig någon som har brytt sig om den nattparkeringen. Men tyvärr ingen utsikt över Vätterns vågor.
Angående kylskåpet, det är inte så enkelt bara att kylskåpsdörren glipar i nerkant så kylan "rinner" ut på golvet. För det problemet brukar kunna ge kallt frysfack och ljummen kyldel.

M.v.h. JANKRO.

Toppen