• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ställplats utan betaltvång

F

F.d. 53065

Guest
Vi har hittat världens mysigaste "ställplats" . Det finns utedass som var otroligt välskötta,
men inga andra "tillbehör".
Gå in på www.snorbo.se
Den ligger några kilometer före Kårböle.
Man får lägga i en slant efter samvete. Den sköts helt ideellt utan att kommunen ställer upp med någon form av hjälp.
sören & kerstin:oops:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026
Sv: Ställplats utan betaltvång

Där har vi varit och det är ett härligt ställe som är vackert beläget. Självklart lämnade vi en slant på avsedd plats.

F

F.d. 4220

Guest

Ser trevligt ut.

Vore jättebra om du kunde lägga till den till vår databas. Klicka på knappen ovanför första kartan här till höger, eller denna länk.

Koordinaterna bör vara dessa: N 61° 57.671', E 15° 21.504'

//Stefan

F

F.d. 53012

Guest

Samma i Målilla vid Hesjön där det finns en bössa man stoppar in sedlar i som drivs av orinteringsklubben. Mycket trevlig camping staxt innan målilla står naturcamping på skylten till höger när man kommer norr ifrån t ex Linköping Hultsfred.

KaMa1

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
8710
Medlemskap
2025

Ja ,uppåt landet verkar det som dom har greppat betydelsen av vår närvaro, okej,att vi inte ALLTID tokhandlar i varje butik på orten, men se här; Mun mot munmetoden är väldigt effektiv, man berättar för sina vänner om orterna, och vips, genererar det till ökad tillströmning av besökare, dvs intäckter för handlare osv, Eloge
mvh
KaMa1

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Rubriken "Ställplats utan betaltvång" tycker jag ger en skev bild av hur trådskaparen sedan beskriver platsen.
Läser man vidare i trådskaparens inlägg står det att det finns en låda, där "man får lägga i en slant efter samvete". Rubriken tycker jag inbjuder individer som inte vill göra rätt för sig att utnyttja en plats som jag i vart fall självklart skulle lägga i en 50-lapp för att jag använt stället.

Jag kanske är petig och gnällig nu, men efter att ha läst hur en del husbilsfolk smiter in och utnyttjar toaletter och duschar gratis, snor koder, slänger sopor på betalställplatser utan att göra rätt för sig, tycker jag att vi ska vara försiktiga med att basunera ut att en plats kan utnyttjas gratis men bör betalas för...

/Ludde

Picasso

HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
1988
Medlemskap
2025

Hej Ludde!
Håller med dig till alla delar. Tänk om folk kunde ta det från mun till öra så lugnt och fint det skulle vara på dessa ställen. Hälsa Egon......:yes:

F

F.d. 17941

Guest

En going till:
Ca 6 - 800 m norr om Stråtjära , riktning mot Bollnäs , till höger 4-500 m vid Bergsjöns södra strand ( Saknar kordinaterna just nu ) har ortsbefolkningen ställt i ordning en ställplats på en plan yta, Kostnad frivillig och ett trevligt brev till oss campare om hur välkomna vi är , ett riktigt föredömme vill jag påstå ortsbefölkningen är , ingen el eller andra turist nöjen som toa , färskvatten o.s.v.
Nej den här platsen är för oss som campar.
Håll Sverige rent !
Lasse :)

G

gunens

Guest

Hej, Är d långt från Målilla?, gångavstånd?...vi ska till motorevenemanget i målilla den 29/6. Häls K/G.

Jannemickel

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2025

Mycket vacker plats.
Men den ligger vid sjön Bergviken.
555 km till Målilla !!!
Finns i ställplatslistan sedan 2008.
Heter Skog
// Janne

Senast ändrad:

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Här finns ytterligare en:
På gränsen mellan Dalarna och Gävleborgs Län, Väg 50, Svabensverk.
Underbar natur, liten badplats med parkering.
Skall se om vi passerar den i sommar så vi kan lägga upp den i vår ställplatslista.
N61 2 40, E15 47 41

G

gunens

Guest

Oki, låter lite väl långt för att gå eftersom vi ska va där i 3 dgr, men tack iaf. /K.

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Har lagt in Svabensverk som övernattningsplats i vårt register.
Jag tycker det är tveksamt att betala 100kr/dygn för att få ställa bilen och få "tillgång" till ett torrdass och soptunna.
På torrdasset står det att den inte får användas för att tömma toa-kassetter.
Avgiften går till ett byalag som bl.a. underhåller badplatsen.
Vi åkte vidare till Alfta: http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/465693
Bild från Svabensverk:

Bilagor

• PICT0591.JPG
    PICT0591.JPG
    128,8 KB · Visningar: 1
F

F.d. 17941

Guest

Svar till Ludde !
Håller med dig om att det finns avarter när det gäller nedskitning på ställplatser , även inom husbilsfolket , MEN jag tycker ändå att de allra flesta sköter sig bra , det finns bra och dåliga människor inom alla brancher , så ett påpekande eller ett varningens finger är bra !
lasse :)

Toppen