• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

"Ställplats"Trollhätte Slussar

TJYVCAMPAREN

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2379
Medlemskap
2025
Nu är det klart vid Trollhätte slussar. Till det facila priset av 150:- får man stå
med husbil och titta på när båtarna kör ur slussen.Vad var det för fel på platsen som den var. Har stått flera gånger med husbil gratis på denna plats och haft det mysigt men nu är det slut med detta.
Det verkar som husbilarna har blivit båtklubbarna och kanalbolagens nya mjölk-ko.

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: "Ställplats"Trollhätte Slussar

Tänk jag tror att kommuner, kanalbolag och båtklubbar gör det här eftersom man vill erbjuda oss en bra produkt, anpassade för oss och våra behov.

Göra sig attraktiva för oss helt enkelt!

Om man ser oss som mjölkkor och förväntar sig tjäna stora pengar så kommer man att bli besviken. Rika på ställplatser i Sverige, med vår korta säsong blir man i alla fall inte.

Tycker vi istället skall visa uppskattning när det sker, det som vi hela tiden skriver om här.... nya anpassade ställplatser för oss!

Senast ändrad:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Helt klart är det trevligt med fler ställplatser för oss husbilister. Men jag tycker fortfarande att det är fel att vi ska betala för att parkera när personbilarna får parkera grattis.

Mer rätt vore det om dom tog betalt för den service som man har behov av. Att betala för tömning och vatten och el tycker vi är helt ok.

elegance

FD HBK Medlem
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023

Ja i synnerhet båtklubbar har nog fått ett välkommet tillskott i kassan av oss HB-åkare sen är det alltid någon Hb där så stölderna har minskat betydligt i båtarna , snackade med en i en gästhamn som berättade att stölderna i deras båtklubb i stort sett upphört sommartid där för att det står husbilar där dygnet runt , kanske vi Hb-åkare skulle ta en liten bevakningsavgift :D:D:D

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Håller med Los Suecos.

Jag älskar att stå GRATIS :D, men det jag gillar ännu bättre är när kommuner och näringslivet ser oss som målgrupp och fixar till platser i stället för att bara SCR ska råda.

rsaanro

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
6706
Medlemskap
2024

Tilläggas kan att när det var "Gratis" kunde det vara svårt att få plats på grund av alla personbilar som stod på platsen. Nu finns 16 markerade platser för endast husbilar med el vid varje plats, färskvatten och tömning av svart/gråvatten. Det enda som inte fungerar är betalningen, har stått här i snart 4 nätter och ännu har ingen kommit och tagit betalt.

H

hianders

Guest

Var vid kanalen ligger denna "nya" ställplats?

Det är väl inte den vid Sjöfartsverkets kontor (man åker förbi Saabmuseet och Trollywood bl a).

fru hianders/Inger

TJYVCAMPAREN

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2379
Medlemskap
2025

Stå 4 dygn på samma ställplats. HBK-buse som står för länge på ställplatserna
Aja-Baja det blir genast rött kort i HBK-listan
Ta kommentaren på rätt sätt

Senast ändrad:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Det är samma område, men det är på sjöfartsverkets parkering som alltid stått tom när vi varit där.Elstolparna stog där till ingen nytta.Var tömning fyllning är vet jag inte.Kanske någon som varit där kan förklara detta.
HaDe Hasse

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Det måste vara den här platsen. Klicka på bilden!

tro.jpg

E

Ericsson c52

Guest

du hade ingen fundering på att felanmäla

Toppen