• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplats Stegeborg

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Hej
Undrade över de nya ställplatserna.
Här kommer svart från ägaren.

Hej Lennart!

Det tackar vi för. Det blir 10 st elplatser i perfekt söderläge. Även dessa platser kommer vara bokningsbara via nuvarande system. Här satsar vi extra mycket på att få en ombonad miljö med häckar runt alla platser. Vi har sedan tidigare dynamisk prissättning där priset varierar. I dagsläget mellan 150 - 450 kr beroende på plats, säsong och datum. Förhoppningen är premiär för dessa platser till Valborg. Det hänger dock på när vi kan få leverans av elplintarna.

Vi kommer också öppna en ny tömningsstation för gråvatten och toalettkassetter. Den placeras precis innanför staketet till båtvarvet. Det blir en automat för tömning av toalettkassetter från Camperclean. Tömning ingår i priset. Ambitionen är att detta skall vara klart i början på maj om allt klaffar. Vi har fler förbättringar på gång men det är oklart vad vi hinner med :)

Casimir Danielsson
thumb_gimep59omgg4mqrrr82rbpn181_5cd92c7f3c02b_1557736575.png
Stegeborgs Egendom AB
T: 0121-42004
A: Stegeborgs Egendom
61497 Söderköping
W: www.stegeborg.se
E: casimir@stegeborg.se
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.044
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
450:- för en ställplats ? jo jo
Uppenbart är priserna marknadsanpassade,helgerna verkar var i stort sett fullbokade kostar 200-250 kr/dygn nu, men visst är det dyrt jag tvekar definitivt för att betala 250+ för en natt, man kallar ställplatserna för ställplatscamping, Sverige ligger i topp i EU när det gäller priser men så länge det är hög beläggning så fungerar det tydligen.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Så länge det är fullt eller mycket husbilar där, är priset rätt. Det finns alltid de som vill betala. Inget vi kan göra åt även om många av oss inte åker dit kommer många husbilar att göra det. Marknaden styr priset och vi kan tycka vad vi vill.
 
F

F.d. 22252

Guest
En orsak är ju pandemin den andra är att konkurrensen är liten med fler aktörer så blir det billigare. En annan orsak är att säsongen är kort och ofta med dåligt väder och då betalar man ett högre pris.
 

Wessly

HBK Medlem
Inlägg
561
Kommun
Sala
HBK-Nr
25066
Medlemskap
2024
Det har ju blivit lite svårare att hitta avgiftsfria platser, men att betala de avgifterna ligger inte inom min budget.
Någon natt till 100 - 150 kr, kan ju gå an men med liten pension och höga bränsle kostnader för dyrt helt enkelt.
Får leta sig längre ifrån de populära ställena helt enkelt.
 
Toppen