• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ställplats skolgården

F

F.d. 3426

Guest
För att minska risken för vandalisering av skolor under sommarlovet har skoldistriktet i Anchorage, Alaska beslutat tillåta övernattning på skolgårdarna för motoriserade campingfordon. Tanken är att det då finns folk där som kan rapportera om dom ser nåt misstänkt.

Med dom långa sommarlov vi har och skolor centralt lokaliserade så kunde kommuner väl ta efter. Nu kommer en massa människor att skriva om hur dom har för vana att övernatta just på skolgårdar men jag tänker mer på att det är officiellt tillåtet med skyltning, en container för avfall osv. Kanske man t.o.m. kunde hoppas på att det inrättas en tömningsstation i nåt hörn.

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
Sv: Ställplats skolgården

Har tänkt tanken själv. Stockholm borde upplåta alla skolgårdar uinder det stundande
brölloppet. kan ingen tipsa dom???? Är själv utomlands. Tänk vad det betyder för Sveriges ekonomi att få hit tusentals husbilsturister. men det gäller att göra reklam också
snarast!

Toppen