• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ställplats Skatås gbg

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2025
Det blev Ställplats Skatås ovanför Lisebergsbyn Kärralund - ett lungt och fint ställe med tillgång till tömmning och påfyllning.
240 per dygn å 180 per halvdygn.
Härlig och rolig minigolf - den bästa jag någonsin spelat.
Tror det var fullsatt inatt.

jojje

HBK Medlem
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2025
Sv: Ställplats Skatås gbg

Det finns alltid de som inte bryr sig vad det kostar och därmed kan man ta bra bra betalt utan nämnvärd service.

Jojje

T

Teddi

Guest

vi ska väl inte bojkotta nåt överhuvudtaget,,mångfalden i en sådan här stor förening skapar ju detta,,på gott,,inte ont,,:p

ja myser lit varje dag nu när ja ser alla husbilar på smarholmen,,ihop med massor av personbilar,,de är ju en kommunal badplats,med stor risk att bli inlåst såna här fina dagar,, ,
rakt över viken bor ja själv,,dit går ja o badar varenda dag, finns knappt nån där de finns många ställen för dom som inte nödvändigtsvis vill parkera med hjulen i vattnet,,de e bara o höra av sej:D

D

Deleted member 11118

Guest

Bojkott är det dummaste jag hört. Vi måste väl själv få välja var vi vill stå oavsett priset. Som tur är får varje människa själv bestämma vad som är rimligt att betala och så ska det vara. Är priset för högt får man köra vidare.

T

Teddi

Guest

ja tror skatås med #flera# ligger under lisebergs armar,, de e väldigt dyrt på både deras campingar o ställplatser,,men likt förbaskat så fyller dom dessa platser varje år,,åby camping läggs ner efter denna säsong,,tror att den också tillhörde,,

så,,plånboken ser likadan ut,,innehållet nåt annat,,de finns många turister (husbilar) som inte bryr sej om #pris#,,låt dom gå in där,,

så finns de större utrymme för nån annan som inte har dom möjligheterna,,de finns många smultronställe:D

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Det kan ju vara så att den som använder ställplatsen faktiskt tänker självständigt och rätt? Om du vill gå på Liseberg t.ex. är det nära och bra att ta sig dit, du fixar besöket med en övernattning fyra personer för 60:per person. Alternativet är att stå långt bort, ta pendeltåg, tiden går, du får två övernattningar a' 120:- pendeltåget kostar också. Plötsligt blev det dyra alternativet billigt? Du har dessutom sparat en dag som du kan göra annat. Alla har ju inte obegränsad semester eller hur? :wink:

Senast ändrad:
S

Stilia

Guest

Om jag inte är helt fel ute, så ligger s k "Husbilsdestination" bakom ställplatserna Liseberg/Skatås, Varberg/Naturum och Gränna. Bakom husbilsdestination finns SCR (Sveriges Campingägares riksförbund), Caravan Club m fl. Finns ingen husbilsklubb representerad och frågar mig därför; Vem har satt samman denna beslutande "destination" och som enligt uppgift ska arbeta fram riktlinjer för vad som kan anses vara ställplats och vad det ska kosta.

jojje

HBK Medlem
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2025

Bojkott är det dummaste jag hört. Vi måste väl själv få välja var vi vill stå oavsett priset. Som tur är får varje människa själv bestämma vad som är rimligt att betala och så ska det vara. Är priset för högt får man köra vidare.
Sådant ordval riktat mot en klubbkamrat? betackar man sig för.
Egentligen är det ett påhopp på alla som tycker som jag.
Nästa gång du skriver ett inlägg så kanske en medlem tycker "det var det dummaste jag hört",det kan inte vara ett trevligt sätt att argumentera på !
Bakgrunden till bojkotten är bl.a. en medlemsenkät och många medlemmar på senare tid, tycker en rimlig kostnad är mellan 50-150:- beroende på servicegraden.

Jojje

D

Deleted member 11118

Guest

Om jag nu tycker att en bojkott är en dum sak, får jag väl uttrycka mej så. Det finns säkert fler som tycker som du "jojje" eftersom vi är så många medlemmar. Om någon tycker det jag skriver är det dummaste de läst, så uppskattar jag om de vill tala om det för mej. Om du uppfattar det som påhopp är det tråkigt för det var inte min mening att hoppa på någon, jag bara uttryckte vad jag tycker och det får man väl göra eller...........?

F

F.d. 24837

Guest

Sådant ordval riktat mot en klubbkamrat? betackar man sig för.
Egentligen är det ett påhopp på alla som tycker som jag.
Nästa gång du skriver ett inlägg så kanske en medlem tycker "det var det dummaste jag hört",det kan inte vara ett trevligt sätt att argumentera på !
Bakgrunden till bojkotten är bl.a. en medlemsenkät och många medlemmar på senare tid, tycker en rimlig kostnad är mellan 50-150:- beroende på servicegraden.

Jojje

Ursäkta att jag lägger mig i men ser inte att ditt namn nämns i något påhopp?

F

F.d. 24837

Guest

många medlemmar på senare tid, tycker en rimlig kostnad är mellan 50-150:- beroende på servicegraden.

Jojje

Det märks att en väldigt stor del av medlemmarna i den är klubben är till åren komna.. Sättet man resonerar på i mellanåt är helt otroligt.
Märks i många trådar..
Inget påhopp, bara en reflektion.

T

Teddi

Guest

jag är till åren komna,,va menar du grabben? otroligt provocerande!!

som du själv skriver,,

inget påhopp,,bara en reflektion,,

Toppen