• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ställplats röavallen Skärhamn

Master

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2025
Skulle varit i Skärhamn några dagar pga.studenten.
Då vi viste att kommunen satt stopp för att övernatt vid Smedjan och hänvisade till Röavallen nyöppnade ställplats vid fd.campingen .De har gjord en ny camping en bit ovanför med nygjorda toaletter och duchar samt mycket påkostade stugor för uthyrning.
Väl framme(ca 2km från Skärhamn) gick till Rec.frågade priser mm. döm om min förvåning var priset 300:- per natt jag ifrågasatte priset samt tyckte att 150:- var ett rimligt pris efter kontakt med (chefen) blev vi erbjudna en plats för 200:-inkl.el Men skulle vi utnyttja toaletten skulle det kosta 50:- extra,sedan kom 50:-extra för att det var röd dag(Svenska flaggans dag)
JAG TYCKER ATT DET ÄR ETT ---LA PRIS FÖR EN STÄLLPLATS SOM DESSUTOM VAR UTANFÖR BOMMARNA!
ELLER VAD TYCKS?
SKALL VI BLI YTNYTTJADE SOM MJÖLKKOR?NU ÄR DET VÄL DAGS ATT BOJKOTTA DESSA
STÄLLPLATSER.:mad::mad::mad::mad::mad:
FD.Skärhamnsbor i 30 år.

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025
Sv: Ställplats röavallen Skärhamn

Vi bojkottar den typen av ställplatser sedan flera år, även campingar inom SCR så långt det är möjligt.

//Tommy

F

F.d. 55328

Guest

Tjörnbor förnekar sig aldrig, något sådant skulle aldrig inträffa på den stora västkust ön.
Lite roligt är det när det är dyrare på ställplats än på camping.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

På Orust skulle det inte kunna inträffa för där finns det inga ställplatser alls, egentligen!

Jappe

F

F.d. 27056

Guest

Jag kan rekomendera rastplatsen utanför Henån....den ligger högt och fint och där finns toaletter ockdå.
Tyvärr så börjar vi undvika västkusten pga skenande priser och förbuds skyltar.
Vi va förra året och vände vid campingen i skärhamn....300 spänn för ställplatsen....då fick vi ändå inte använda camping toaletterna !!!! behöver jag tala om att vi inte stannade där.

F

F.d. 55328

Guest

På Orust skulle det inte kunna inträffa för där finns det inga ställplatser alls, egentligen!

Jappe

Jag undrar om inte det finns en i Göksäter, Rolf pratade om att fixa en:)

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

På Orust skulle det inte kunna inträffa för där finns det inga ställplatser alls, egentligen! Jappe

Enligt HBK:s lista finns det 1 ställplats på Orust (Såten) och inte mindre än 4 på Tjörn. Kanske dags att anlägga en i Stala?

photo-729587.jpg

brogu

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2026

Tjörns kommun har dessutom satt upp skyltar vid de flesta parkeringarna i Skärhamn, "Ställplats och camping finns 2,5 km söder om Skärhamn".

Men istället för att ropa om bojkott kanske någon diplomatisk person kan tala med campingen och förklara hur vi husbilsåkare tänker om ställplatser. Dom kanske bara är okunniga och giriga. Ställplatsavgiften lär visst gå till idrottsföreningen?

Med nuvarande avgifter lär det inte bli mycket pengar i kassan. Med rimlig avgift inklusive service kanske fler kommer att stå där.

Kanske någon även borde kontakta kommunen, dom kanske inte har en aning.

Vi står nu i Bua, 170:- inkl. el och tömning är ganska ok. Även om det regnar och blåser:mad:, nybyggd servicebyggnad finns också om man känner för att gå ut i rusket. Men det vill vi ju inte, egen toa är guld värd:D

B&G

petterssonbj

HBK Medlem
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2025

Förmodar att rastplatsen FamiljenM nämner är samma som HBKs ställplats Såten

// P-zon

F

F.d. 2591

Guest

Jo på Göksäter får man så ett dygn gratis, fin Boule bana också som jag tror man kan spela på, eller vara med o spela när vissa lag tränar.

Stig.B.

Toppen