• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ställplats på Bananpiren i Göteborg?

Ronny P

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
13439
Medlemskap
2024
Sv: Ställplats på Bananpiren i Göteborg?

Man kan ju alltid hoppas!!

Men man måste ha med sej båt för att ta sej iland, om man vill ut å käka på kvällen ;)

KarinochTommy

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
6520
Medlemskap
2025

Går kollektivtrafiken där?
Vi har kompisar som bor i Göteborg och när vi ska hälsa på dem hade det varit suveränt.

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Det finns en spårvagnshållplats på gångavstånd vid Frihamnsmotet som trafikeras av flera linjer så det är inga problem att åka in till centrum på andra sidan älva.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Spårvagnar och bussar i massor men var hållplatserna finns vet jag inte men med tanke på efterfrågan så bör det finnas sådana inte alltför långt från bananpiren. Själv föredrar jag ställplatsen snettemot Feskekörka i stan. Jag har för mig att jag lagt in den i HBK:s ställplatser för länge sedan. Det kan bli lite dyrt där dock om man inte är morgonpigg.

Jappe

PS. Håkan hann före med ett tydligare svar!

Ronny P

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
13439
Medlemskap
2024

Spårvagnar och bussar i massor men var hållplatserna finns vet jag inte men med tanke på efterfrågan så bör det finnas sådana inte alltför långt från bananpiren. Själv föredrar jag ställplatsen snettemot Feskekörka i stan. Jag har för mig att jag lagt in den i HBK:s ställplatser för länge sedan. Det kan bli lite dyrt där dock om man inte är morgonpigg.

Jappe

PS. Håkan hann före med ett tydligare svar!

Jag brukar också stå mittemot feskekörka, perfekt läge....

Rekommenderar Göteborgs stads parkeringsapp när man parkerar i Göteborg.
Mycket bra !!

Bilagor

• Screenshot_20170414-095527.jpg
    Screenshot_20170414-095527.jpg
    136,9 KB · Visningar: 15
F

F.d. 55807

Guest

Det finns ju 2 broar och 1 tunnel in till centrala Götet om man vill in och käka !

Ingrid & Thomas

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
4340
Medlemskap
2026

Närmsta hållplats är Frihamnen och under veckorna 25 - 33 kommer spårvagnstrafiken på Hisingen att vara avstängd pga omfattande spårarbeten. Trafiken kommer då att utföras med bussar till Centrum var 3 - 4 minut. Vid tjänlig väderlek är det dessutom trevligt att promenera på Götaälvbron.

Toppen