• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ställplats Nr 1

I

Iveco 35

Guest
Böda hamn blev vald till 2009 års bästa ställplats. Beläggningen har ökat från 350 övernattningar till över 2000 under 2009. En intäkt på över 200000 tusen kronor. Har inte sett några resultat från Borgholms övriga ställplatser, men dom måste vara mer än nöjda. Kanonbra jobbat Borgholms Kommun. Hoppas att Mörbylånga tar efter. Mvh. Olle.:yes:

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025
Sv: Ställplats Nr 1

Vi har varit på Böda Hamns ställplats 2 gånger och vi håller med, även ställplatsen i Borgholm är bra, men kunde vara bättre ordnat med toalett och dusch, men det är ju nära till centrum//Tommy

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Bra är dom allt, men med tanke på alla husbilar som nyttjar ställplatsen, är det för lite med en toa, sedan kan man önska att den anläggningen skulle vara lite närmare själva ställplatsen//Tommy

janne A

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
4160
Medlemskap
2025

Har använt både Böda och Borgholm och kan bara konstatera att Borgholms kommun är ett föredöme (eller borde vara) för alla Sveriges kommuner.

Beträffande ställplatsen i Borgholm stördes hustrun lite av det inte fanns nån koll på vem som ramlade in i damernas dusch .... annars var allt toppen.

//Janne

Ann-Sofie & Lennart

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
644
Medlemskap
2025

Återigen måste jag ställa frågan. Är det en allmän toa och dusch som utmärker en bra ställplats i Sverige? Det har vi ju redan med oss i husbilen. Istället måste det väl vara möjligheten att få tömma våra tankar och fylla på vatten som är det viktigaste. Har mest övriga Europas ställplatser som referens och här är det då ytterst sällan man träffar på allmänna toaletter och duschar. Däremot alltid en ”sanistation”
Hälsningar
Lennart

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021

Hej

Underbart att det finns kommuner som satsar på ställplatser, och kanonbra att det även ger föredömliga kommuner mer inkomster. Pengar är den bästa moroten som finns!

Men ang. toa och dusch i Borgholm: Har vi inte alla det i bilarna??? Jag duschar hellre i min egen bil än att dra med mig alla toalettsaker och kläder till en offentlig dito. Samma sak med toaletten. Varför gå över ån efter vatten??
Det viktigaste för mig är tömningsmöjligheter.

Om det är en ställplats vi vill ha, måste vi akta oss för att kräva samma service som på camping. Då blir ju priset därefter.

MVH
Karianne

framsidan

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023

Hej

Men ang. toa och dusch i Borgholm: Har vi inte alla det i bilarna??? Jag duschar hellre i min egen bil än att dra med mig alla toalettsaker och kläder till en offentlig dito. Samma sak med toaletten. Varför gå över ån efter vatten??
Det viktigaste för mig är tömningsmöjligheter.

MVH
Karianne

Så olika vi är. Vi vill ha en riktig toalett och dusch på stellplatsen. Duschar aldrig i bilen och toaletten används bara på natten och sena kvällar och tidiga morgnarna.

Vi var rund 1 vecka i Schleswig Holstein nu och stannade bara på ställplatser med toalett.

framsidan

F

F.d. 3088

Guest

Vi gör likadant. Hur det kan gå, såg en som skulle tömma toan, när han vände på den vart det stopp i röret han tittade sig pinsamt omkring hämtade en pinne och görade i röret med den då gick det men han fick ruska ut möget troligtsvis hade han haft vanligt toapapper och pinkat för lite :D

Gurra

F

F.d. 12300

Guest

Jag Håller med vi har under våra 12 husbils år aldrig duschat i bilarna och bara pinkat på toaletten så nog är vi olika tur är väll det

I

Iveco 35

Guest

Skall vi ha allt 100% på en ställplats får vi nog räkna med samma pris som på en camping. Då kan de la kvitta. Vi köpte husbil med separat toa o duch för att den skulle andvändas ,och slippa campingarna. Så tycker vi. Olle.

F

F.d. 3088

Guest

Toa finns på bensinmackar varuhus restauranger mm. Gynnar man dessa tycker jag det går fint att använda deras Toa.

Gurra

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

Böda hamn blev vald till 2009 års bästa ställplats. Beläggningen har ökat från 350 övernattningar till över 2000 under 2009. En intäkt på över 200000 tusen kronor. Har inte sett några resultat från Borgholms övriga ställplatser, men dom måste vara mer än nöjda. Kanonbra jobbat Borgholms Kommun. Hoppas att Mörbylånga tar efter. Mvh. Olle.:yes:

Var kan man se vilka ställplatser som var med i den röstningen?

I

Iveco 35

Guest

Hej Lasse. Husbil o Husvagn var arrangör, dom 5 nominerade var förutom Böda Hunnebostrand Kroksjön Jävrebyn i Piteå samtMotala verkstad. Priset delades ut på Caravan Show i Kista. Mvh Olle.

M

mikkis

Guest

hej
Vi har oxå legat på Böda hamn ( ställplats ) och tycker såklart oxå att det är ställpltasen nr 1 i sverige. stort utbud till låga kostnader.
Vi kommer defenitivt att återväda till Tage och Robin som har ställplatsen många ggr...

Mikkis

Toppen