• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ställplats Kristinehamn

Pensionär

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
3142
Medlemskap
2025
Läste just i Husbilen test att Kristinehamns ställplats i gästhamnen förmodligen kommer att stängas. Kommunen har tydligen "glömt" att söka bygglov för själva ställplatsen !!!!!!!
Vad ska man säga? Jag har mejlat Hans Lundgren på Miljö och Stadsbyggnadskonbtoret och frågat om det möjligen finns något litet "kryphål" i kommunlagen för att INTE ställplatsen ska försvinna! Vi hoppas på det bästa.

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2025
Sv: Ställplats Kristinehamn

Det största skälet till att den inte skall få finnas kvar är att det iordningställs en camping på väg ut mot Picassostatyn. Den ägaren vill ju inte ha någon
ställplats i närheten av förklarliga skäl.
Men vad det verkar från "turistiskt" håll kommer ställplatsen att finnas kvar kanske flyttas lite men kvar inom samma område.
Vi får hålla tummarna.
För övrigt så är ställplatsen öppen ring turistbyrån för tillgång.

Tant Sture

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024

Enligt de underbara Tjejerna på Turistbyrån i Kristinehamn så är det ingen fara på taket, Ställplatsen ska vara kvar under en lång tid framåt. Exakt datum den eventuellt försvinner finns i dagsläget ej.
Detta var vad jag fick höra då jag 15:40 den 26 April 2011 ringde Turistbyrån.

Tant Sture

F

F.d. 53498

Guest

I en annan tråd har detta ämne varit uppe. Vi var då ganska många som skrev till Krstinehamns kommun och talade om hur glada vi var för platsen. Kommunalrådet sms tillbaka sa att han förstått att platsen fyllde en funktion och han skulle värna om den.

F

F.d. 7502

Guest

En annan positiv sak i området är att (enligt ganska säker källa) Husbilslandet söder om "lusasken" kommer att anlägga ett antal ställpatser vid sin anläggning.

Toppen