• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ställplats Karlskrona

F

F.d. 55464

Guest
Hejsan alla goa vänner !
Skickade idag detta förslag till till turistchefen i vår gamla stad.

Hejsan !
Jag och min fru har lämnat in ett medborgarförslag på att anlägga en s.k ställplats på Hattholmen i.o.m. att nybyggnation skall startas där.Antalet husbilsägare ökar i stor takt. 40tallisterna är nu på gång att gå i pension. Det är en stark köpgrupp,många av dom kommer att införskaffa en husbil istället för sommarstuga eller husvagn.Många kommuner, b.l.a Karlshamn har uppmärksammat detta och är på bettet.Nuvarande ställplats i Handelshamnen är alldeles för liten och har krånglig service ang, el vatten och grå och svartvattentömningVi är övertygade om att en nyanlagt ställplats. Noga genomtänkt service för husbilsturisterna, skulle gynna K-na väldigt mycket.Preemmacken ligger i anslutning till Hattholmen och det vore perfekt om dom utökade servicen med en LPG station ( påfyllnadsstation av gasolflaskor).Dom närmaste Lpg-stationerna för tillfället finns i i Mönsterås och Åhus.Om du kan påverka våra kommunpolitiker och berörda näringsidkare i positiv riktning i denna fråga, så är vi övertygade om att detta skulle bli ett lyft för kommunen.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25193

Guest
Sv: Ställplats Karlskrona

nu börja planering av husbilsplatser Men du var ligger hattholmen? jag avvakta men vi skulle behöva husbilsplatser i Ronneby men in vid brunnen utan kanske ute i saxemara vid badplatsen där har vi fina gräsplaner m,m, ha en bra dag:mh4::blabla:

Toppen