• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ställplats Kalmar

Lotta & Håkan

FD HBK Medlem
Kommun
Monchique
HBK-Nr
15072
Medlemskap
2023
I fredags hämtade vi vår första gemensamma husbil och gav oss iväg mot östkusten. 00:30 var vi strax utanför Kalmar och plockade fram "paddan" för tips om var vi skulle stanna och sova ut ordentligt!

Gräsmo: Rv, 15km v Kalmar. Det står att där är en mycket lugn och trevlig plats!!
Inlägget är från 2006-07-28...men den lilla detaljen missade jag!!

Kära medlemmar, tänk inte ens tanken på att försöka sova där! Där var inte bilfritt 15 minuter på hela natten och på morgonen var det nästan svårt att komma ut på grund av trafik i på tok för hög hastighet på denna två-plus-ett väg...inte en lucka i trafiken så långt ögat nådde!
Inget avskärmade från trafiken...endast en remsa med gräs!

Synd att man inte kan gå in och ändra så gamla tips...uppdatering kanske behövs på fler ställplatser!?

Andra natten sov vi vid småbåtshamnen i centrala Kalmar där man gjort fler ställplatser för husbilar...betydligt lugnare trots att det var lördag natt.

Lotta

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027
Sv: Ställplats Kalmar

Web uppdaterar alla platser de får vetskap om. Problemet är att så många upptäcker såna problem som ni men säger ingentin. Jag har hört kommentaren att klubben måste uppdatera, vem är klubben? För mej är det vi alla medlemmar.

Använd knappen Ny plats (där vi rapporterar nya ställplatser) skriv uppdatering av befintlig plats och platsens namn i Namn fältet. Skriv sedan i allt som inte stämmer. På detta sätt kommer det direkt till web och dom kan gå in och lägga in uppdateringen. Gjorde alla så skulle listan vara i mycket bättre skick, vi övriga måste ge web uppgifterna så de kan sköta sitt jobb. De gånger jag skickat in uppdateringar har det varit ute inom något dygn.

Toppen