• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ställplats i lysekil???

S

Sune & Eva

Guest
Hej! Är det någon som vet om det finns ställplats eller stor parkering inne i lysekil? mvh. Eva & Sune

Freeman

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
6293
Medlemskap
2022
Sv: Ställplats i lysekil???

Hej det går att stå vid fiskhallen finns tillgång till tömning av gå o svart vatten o tillgång till el. Även bakom Skandiaverken i norra hamnen finns platser. Janne

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Ställplats i lysekil???

Vi stod förra sommaren uppe vid Lysekil norra, ovanför reningsverket.
Fin plats, men lite långt från stan. Varning bara för mycket aktiviteter, när vi stod där var traktens alla bilburma upp o skulle kolla utsikten, när skymnningen lade sig var det den yngre armadan som kom med stereon dunkandes på högsta volym och lite burn-outs. När det äntligen runt elva på kvällen hade blivit lugnt, dröjde det inte mer än ett par timmar tills vi mitt i natten blev väckta av polis och ambulanspersonal, som bad oss att flytta oss då en helikopter för sjuktransport behövde landa där...:wub:
Efter att helikoptern, räddningstjänsten och polisen hade lämnat platsen omkring tre på natten, kunde vi köra tillbaka bilarna igen (vi backade undan en liten bit ner i backen under tiden), men vid halv sex blev vi väckta av den första slambilen som skulle tömma i anläggningen. Därefter pågick det en intensiv trafik med slambilar (som förmodligen hade stått fulla hela helgen) fram till nio på förmiddan. Sen kunde vi somna om en stund....

Vi trodde vi hade valt en lugn plats.....:twitcy: Kommer aldrig att glömma detta! Vi var sex stycken kompisar med likadana bilar, så vi väckte en del uppmärksamhet bland lokalbefolkningen....speciellt de nattliga besökarna...:cool:

/Ludde

Toppen