• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplats i Fredrikstad/Halden?

Maja

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2025
Hej vänner!
Nästa vecka drar vi till Östfold i Norge och ner över Bohuslän. Nån som vet om lämplig ställplats i Fredrikstad eller Halden-området? Finns det el är det bra, annars eldar vi gasol. Jag har letat både bland HBK, WoMo och Bordatlas utan resultat!
:spinny:

Rolf o Maude 45

FD HBK Medlem
Kommun
UpplandsVäsby
HBK-Nr
45
Medlemskap
2023
Sv: Ställplats i Fredrikstad/Halden?

Hej
Efter Halden på väg mot Örje,finns många ställplater,Blå leden är också en
upplevelse att åka man slipper dom stora vägarna
Halden festning har en camping
mvh Rolf

Senast ändrad:

Kingen

HBK Medlem
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2025

Maja om du kommer i från Örjehållet så har du slussparkeringen innan Halden där finns det finns P-plats att stå på.
Det var ett antal år sen jag var där och då med personbil.

Ragge/Susanne var där i fjol de kanske kan berätta om det går att övernatta där.

kangas

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
5323
Medlemskap
2024

Hei!!!
På Rv. 21 fra Halde til Ørje finnes det flere utrolig fine plasser og overnatte. Dette er ca. 5 til 10 km fra Halden, ligger intil badesteder ved vann i Halden-vassdraget: Vanninga ved Femsjøen, Kruseter, Store Erte og Fjell bru.
Dersom du vil stå sentralt i Halden, kan du stå mellom Tistasentret og Høvleritomta ved elva Tista.
Helt ypperlig!!
mvh
Kangas

F

F.d. 6238

Guest

Om du kommer från Hällevadsholm och åker mot Halden (eller tvärtom) har du många fina platser efter denna väg. Och precis när du har passerat Norska gränsen har du ett Vattenfall på Din högra sida som Du kan övernatta vid.

Där finns torrtoa och det finns rinnande vatten (tänker inte på Vattenfallet) och stället är lugnt.

På sommaren däremot är det ganska mycket trafik med fr. allt Tyskar.

Om Du fortsätter mot Halden så kommer Du till Fredrikstens Fästning som har en camping.

Det var väl inte det du i första hand frågade efter men för Er andra som inte har åkt denna väg kan vi verkligen rekommendera denna.
Åker Du sedan vidare, ja då har Du kommit till Ett av dom vackraste Länderna i Världen.
Hls Monica o Kurt.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Du kan nog stå inne i Fredrikstad om du åker ner Riderhusgata ner mot "ån" och sedan till vänster så är det en parkering efter ett par 100 meter .
Vi bodde där i 2 nätter , brorsan bor där .
När ni är där rekomenderar jag att ni besöker " gamlestaden " .

Toppen