• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ställplats/husbilsskylt

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026
Jag skickade en fråga till transportstyrelsen om denna skylt som har varit på gång i en del år.

Här är frågan och svaret.

Hej Eva!

Tack för din fråga med ärendenummer TSMS 2013/12148.

Fråga: Hej

Jag har i många år hört att det ska komma en ställplatsskylt som visar var man kan övernatta med sin husbil. I Europa finns det i varje liten by skyltar, med en husbil på, som visar till dessa ställplatser. I Sverige ökar husbilarna mycket och vi har många utländska husbilsturister som har lite svårt att hitta till alla dom ställplatser som finns.

Min fråga är alltså när kommer denna husbilsskylt som visar var ställplatser finns?

Med vänlig hälsning
Eva Dramin

Svar: Jag vet att man håller på att jobba på detta men kan tyvärr inte ge ett svar om när det blir klart. Du får hålla utkik på vår hemsida.

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Ställplats/husbilsskylt

Varför är det viktigt ? Risken är ju att när väl kommer beslut så kommer det o gränsa oss.

Toppen