• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplats hos husbilsvän

KarinochTommy

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
6520
Medlemskap
2025
Ett tips.
På Facebook har det skapats en grupp som heter ”Ställplats hos husbilsvän” Det bygger på att man upplåter plats hemma. Man tar betalt för ström etc men inget för platsen.
Vi har använt det och det funkade fantastiskt. Har inte själva lagt upp någon plats eftersom vi är borta ofta.
Men har erbjudit plats om någon har frågat efter plats i närheten. Ännu har ingen valt att övernatta hos oss men blir trevligt när det händer.
Ett bra alternativ i dessa tider när det är trångt på ställplatser o campingar.

bomaud

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
13273
Medlemskap
2025
Mycket bra koncept , hoppas det kan sprida sig som ett alternativ till ” det vanliga ” . Jag söker omedelbart inträde trots att jag ”bor på en camping ”. Men hjälper till som campingvärd så vi kan kanske ” komma överens ”

Roland L

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
2780
Medlemskap
2025
Om någon husbilsvänn står på din uppfart när du själv inte är hemma kanske risken för inbrott minskar. Tyvärr har jag inte inte den möjligheten själv eftersom min uppfart är så liten att jag står på grannens tomt.
Jag hälsar alla medlemmar trevlig midsommar. För säkerhets skull alla andra också. Då kanske jag inte förargar någon.

Wessly

HBK Medlem
Kommun
Sala
HBK-Nr
25066
Medlemskap
2026
Är en sådan som vägrar facebook, så det är något som går mig förbi. Men mycket trevligt att möjligheten finns, kanske något att bygga vidare på
inom husbilsklubben?
Även om man kanske inte vill ha gäster alla nätter, så öppnar det ju en ny möjlighet.
Trevlig midsommar

Toyota

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Hurra Wessly... en klok.... mitt råd är..se upp med Facebook! O särskilt vad du/man skriver där.... för många kanske inget stort problem... men det är inte en fråga om facebook konton kommer att hackas... utan bara..när? ?
Finns dessutom ett flertal andra skäl till att hålla sig borta från Facebook... särskilt om man är ung..yngre.... men visst de som inte har tänkt... ...jättebra... säger de till mig... o fattar inte vad jag tänker om dem...
Swish... också viss varning! Framförallt är Swish ingen lösning för turister från andra länder! Föredrar Italien.... Cash only.. skyltar. Men viss risk för falska sedlar... men det vet man om .. ta ut på säkra ställen. Stoppar här..annars behövs en ny tråd.

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Gick med i gruppen på Facebook och lämnade efter en timma. Saknade struktur och organisation. Förstod inte hur någon kan hitta en plats i den röran. Detta skulle vår klubb klara mycket bättre om vi vill satsa på ett sådant upplägg. Här finns både ordning och struktur.

Toppen