• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ställplats hemma hos medlemmar.

F

F.d. 54222

Guest
Hej alla husbilsvänner!

Det är inte ofta jag skriver,men har sett att många söker ställplatser över Sverige.
Jag och min familj kan erbjuda plats på vår tomt om ni har vägarna förbi Mariannelund.
Många campingar är stängda på vintern och många vill ha en säker plats att stå på under natten.
Vi heter: Micke och Ingrid,43 år, och vår son heter Vincent och är 9 år.
Vi haräven 8 hundar av rasen Toypudel.
Vi kan erbjuda toalett och duschmöjligheter i vår gillestuga.
El kan erbjudas om det behövs.

Vi bor straxt utanför Mariannelund och har en del sevärdheter som handlar om Astrid Lindgren.
Bl,a inspelningsplatsen från Alla vi Barn i Bullerbyn 5 km.
Katthults Emil i Lönneberga 1,5 mil.

Det kanske finns en annan tråd om detta som jag inte hittat.

Maila oss om ni vill ha telenummer.

mickeoingrid@adress.eksjo.com

Varma hälsningar från Mariannelund

F

F.d. 3581

Guest
Sv: Ställplats hemma hos medlemmar.

Hej, på er...

Denna typ av inlägg är ju förbaskat användbara för oss alla med huset på ryggen.
Det gäller bara att hitta dom när de behövs...

Hallå, till webfolket - kan man skapa nån lämplig plats på siten med ställplatser typ hemma hos ?

Vi har också möjlighet att ta emot en bil med el för övernattning, nordöst om Kungsbacka och 25 km från Göteborg.
Dock är det tunt med kollektiva färdmedel så bilen behövs för utfärder, etc.
Och man kanske inte skall vara alltför hundrädd - det finns två varghundar - innanför staket visserligen.

Mvh
Dag

F

F.d. 839

Guest

Mick & familjen,

Hur ska man kunna tacka nej till ett sant erbjudandet. Jag tycker styrelsen skulle starta en rubrik endast for detta andamal, tycker jag skulle sitta jatte bra.
Hey ni alla i styrelsen har ni orona oppna skulle sant kunna ordnas ;) !!!!

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 839

Guest

Bigge,

Dar tackar jag for ifall det skulle bli verklighet.

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Ni som har plats på er tomt, och är villiga att ta emot medlemmar för övernattning, lägg gärna in er plats med uppgifter om antal platser, pris, vattenförsörjning, el ect.

Skriv Privatplats som rubrik.

Använd knappen på första sidan "Skicka in ny husbilsplats" så kan vi se hur många platser det kan röra sig om. Vi lägger inte ut dem förrän vi diskuterat det inom webbadm.

F

F.d. 8036

Guest

I MC-klubben som jag är medlem i (Vulcan Riders Sweden) har vi något som vi döpt till Vulcan Aid.
Medlemmarna anmäler vad dom vill/kan bidraga med, t.ex. övernattning, bärgningshjälp, tekniskt kunnande, garage etc. Denna lista publiceras på forumet och den stoppar man så i fickan när man ute på turne.
I regel finns det alltid någon i närheten om man råkar illa ut och behöver hjälp. Dom som är med får en speciell 'pin' att sätta på västen som visar att man gärna hjälper andra medlemmar i klubben.

Man kunde ju ha något liknande här med t.ex. övernattningsmöjlighet och/eller annat bistånd om nu olyckan skulle vara framme. Helt klart en ide värd att arbeta vidare med.

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

HBK Aid ska innehålla vadå?

Kom med förslag på rubriker så börjar vi där.

Ska uppgifterna vara i profilen och Matrikel??

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024

Hej!
Detta är en av de bästa idèr som jag har hört talas om.
Hoppas att det går att vidarutveckla den, så att alla som har möjlighet att anordna en plats kan göra det.... vilken fullkomligt lysande idè.
Och det kanske över hela Sverige. Vi är väl snart 1200 medlemmar så det borde ju finnas potensial.Tänk vad en härlig klubb-anda kan åstadkomma. Detta måste utvecklas, många kan kanske ställa upp med en plats utan för stora krav.....

Jobba på ide`n........den glöder!!:yes: :yes: :yes: :yes:

S

SevenEleven

Guest

Det här låter som en utmärkt ide! :yes:

När det gäller Aid-delen så vore det ju bra om man kunde lista lite vad för utrustning som finns att tillgå, t.ex. domkraft, kompressor, svets med mera.

/Lasse

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Följ Gunnars råd i tråden ovan så samlar vi upp dessa utan att publicera dem så länge.
Det ger oss också en uppfattning om hur många och hur vi skulle kunna presentera dessa.

F

F.d. 673

Guest

Lite off-topic, men har SMC slutat med sitt BRÖ (Bärgning Reparation Övernattning) register? Hittar inget om det på deras hemsida. Vi brukade vara med där när Hasse levde. Jättebra med sådana rikstäckande listor vare sig man är knutte eller bilist! Och man är bara med på den del man vill/klarar av!

Lodjuret

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
651
Medlemskap
2025

När det gäller Aid-delen var lägger man in vad man kan bidra med?
Lennart HBK /651

F

F.d. 839

Guest

7 - 11,

Ocksa vard att veta, narmaste sjukhus, narmaste bensinstation, verkstad for mindre reparationer, markes verkstad i narheten. AID kan komplettera med en oandlig massa information.

Toppen