• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ställplats Gränna

Mogge49

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
6489
Medlemskap
2025
Hej under sommaren stannade vi i Gränna den ställplats som iordningsgjord för hus bilar, vår reflektion var att detta var en konstig plats att stå på.

Allmän toalett,
Inga dusch möjligheter,
Krångligt att komma åt gråvatten tömningen,
Halva priset om man stog utanför stenarna,

För detta tog dom bra betalt 140 kr detta var en dyr parkering,:twitcy:

Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2026
Sv: Ställplats Gränna

Jag tror att du kanske har missuppfattat hur det fungerar i Gränna. Så här har jag uppfattat det:
På ställplatsen för 140:- ska man stå innanför det med cementrör markerade området. Bommen stängs automatiskt. Du har tillgång till el, toalett, tömning av toakasseten, tömning av gråvatten samt möjlighet att fylla färskvatten.
På husbilsplatsen till höger kostar 100:- för husbil/husvagn. Här har man ingen service. Jag med flera tömmer dock toakasetten på ställplatsens tömninganläggning.
Stora parkering skyltad för personbil samt buss kostar 45:-.

Stengränd

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
11570
Medlemskap
2025

Vi ser ett antal gnidna husbilsåkare som parkerar till höger före bommen utan någon högre avgift och utnyttjar samma service som vi betalande exkl. El

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Jag tror att du kanske har missuppfattat hur det fungerar i Gränna. Så här har jag uppfattat det:
På ställplatsen för 140:- ska man stå innanför det med cementrör markerade området. Bommen stängs automatiskt. Du har tillgång till el, toalett, tömning av toakasseten, tömning av gråvatten samt möjlighet att fylla färskvatten.
På husbilsplatsen till höger kostar 100:- för husbil/husvagn. Här har man ingen service. Jag med flera tömmer dock toakasetten på ställplatsens tömninganläggning.
Stora parkering skyltad för personbil samt buss kostar 45:-.

Det stämmer, men det kostar 5 kr för 50 L vatten i tömningsapparaten, men det finns också en konstig slangvinda på väggen med vatten (har sett en del använda den till att fylla med) men även att en del använder den till att spola ur toakassetten med också då det inte finns vatten i stationen.

//Tommy

Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2026

När vi var där för två veckor sedan såg vi en husbil som parkerat utanför ställplatsen längs med de utsatta cementrören på vänster sida om bommen. Döm om min förvåning när vi såg att de hade kopplat ström från ställplatsen! Detta är verkligen att fördärva för oss som försöker göra rätt för oss.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag hade nog tagit en bild och därefter dragit ur pluggen i ett obevakat ögonblick! Det är inget annat än stöld.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Inte alls, man har rätt som medborgare att förhindra brott, hur ringa det än är.
Vi svenskar är allför undfallande att förhindra brott, i svårare fall är det till och med brottsligt att inte ingripa.

F

F.d. 17667

Guest

Det finns alltför många som tror sig allt för snabbt sitta inne på hela sanningen och så snabbt som möjligt vill vara jury, domare och skarprättare......oftast på lite håll och säkert avstånd.
En helt annan sak är då övergrepp med våldsinslag bevittnas. Då gäller omedelbar handling efter bästa omdöme och förmåga!

A

alexander

Guest

Håller med om att dessa personer förstör med påföljd att dylika stellplatser stängs.

sroman

HBK Medlem
Kommun
Olofström
HBK-Nr
13091
Medlemskap
2024

Hur vet man om han olovandes tar ström? Eller han kanske vill stå utanför MEN betalar för sin ström som om han stod innanför gränsen?
Vi skall kanske inte dra förhastade slutsater..

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Hur vet man om han olovandes tar ström? Eller han kanske vill stå utanför MEN betalar för sin ström som om han stod innanför gränsen?
Vi skall kanske inte dra förhastade slutsater..

Det är lätt att kontrollera om biljetten sitter synligt i framrutan!

Svahnarna

HBK Medlem
Kommun
Aneby
HBK-Nr
177
Medlemskap
2025

Toaletten hör inte enbart till ställplatsen, det är en offentlig toalett som fanns där långt innan ställplatsen skapades.

Toppen