• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ställplats Elmia?

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Vi funderar på att åka ner till Elmia i år, kan man bara dyka upp och parkera nånstans eller måste man boka nattplats? I så fall var?

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025
Sv: Ställplats Elmia?

Det brukar vara mängder med Husbilar på parkeringen precis vid entrén, vid vissa tider kan det vara ganska fullt, så bäst är nog att komma väldigt tidigt kanske vi sju på morgonen eller sent på dagen.

Tror att det kostade ca 100 kr per dygn förra året.

//Tommy

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Jag kan ju varmt rekommendera Ragglanda. Mycket trivsel - buss till mässan. Det är inte helt problemfritt att stå inärheten av mässan.

H

hianders

Guest

Håller med Tommy, vi stod förra året på parkeringen vid Mässan. Det var gott om plats på torsdagen och också på fredagen. Nära och bra om man har hundar som skall rastas.

Vi vet ännu inte om vi åker ner i år men isåfall står vi vid mässan.

fru hianders/Inger

PS Vad menar du Kenth med "inte helt problemfritt"? Vi hade inga problem.

Vi har också varit på Ragglanda, dock inte besökt mässan därifrån eftersom vi har hundar i bilen. DS

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 24707

Guest

Fyller på med en fråga.
Finns det någon längdbegränsning på ställplatsen? (Är det en riktigt ställplats och inte en parkering)

(fordonslängd ca12m) :)

Rolf och Monica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025

Oset i Huskvarna. Nära och bra!
Då kan du dessutom gärna dyka upp på onsdagen och vara med på surströmmingsskivan!

Monica

H

hianders

Guest

Larzan - som jag uppfattade det så var det vanliga parkeringar. Jag skulle nog ringa till Elmia-mässan och fråga om var man ställer en så lång bil. Som sagt kolla också med Susanne på Ragglanda, då finns ju buss till mässan alldeles "utanför dörren".

Inger

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026

Tackar för svar!
Jobbar dessvärre till fre em, så surströmming blir svårt!
Tack ändå! :)

Elof Johnson

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3520
Medlemskap
2021

Larzan - som jag uppfattade det så var det vanliga parkeringar. Jag skulle nog ringa till Elmia-mässan och fråga om var man ställer en så lång bil. Som sagt kolla också med Susanne på Ragglanda, då finns ju buss till mässan alldeles "utanför dörren".

Inger
Jag brukar parkera med överhänget i bak ut över mellanrummet mellan parkeringarna. Oroa dig inte. Det finns inga problem att parkera men kom som sagt tidigt. Många åker iväg före åtta för då brukar vakterna gå omkring och ta upp avgift för nästa dag.

Jimmy & Milla

HBK Medlem
Kommun
Skövde
HBK-Nr
46
Medlemskap
2025

Finns det nån som vet när man kan checka in på mäss campingen
går det på Ons kvällen eller är det Tors morgon som gäller.
Jimmy

F

F.d. 25246

Guest

Oset är helt perfekt plats växte upp strax ovanför, så den plattsen ligger varmt om hjärtat.
Vad kenth menade var nog troligen allt festande och elverk mm. Men vi är ju olika alla hur vi vill ha det o tur är det:)

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Fyller på med en fråga.
Finns det någon längdbegränsning på ställplatsen? (Är det en riktigt ställplats och inte en parkering)
(fordonslängd ca12m) :)
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Det är inga problem. På grusparkeringarna så är det inga rutor utan man blir hänvisad plats. De längsta bilarna får stå utmed sidorna eller mot en lång häck i bakkant på grusparkeringsytorna.

Elmia park1-400.jpg

Elmia park2-400.jpg

PICT0010-400.jpg

M.v.h. JANKRO.

Elof Johnson

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3520
Medlemskap
2021

Jag brukar parkera med överhänget i bak ut över mellanrummet mellan parkeringarna. Oroa dig inte. Det finns inga problem att parkera men kom som sagt tidigt. Många åker iväg före åtta för då brukar vakterna gå omkring och ta upp avgift för nästa dag.
Detta gäller alltså asfaltparkeringen vid ingången. Övr. parkeringar känner jag inte till.

Anne & Klas

HBK Medlem
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2025

Håller med Tommy, vi stod förra året på parkeringen vid Mässan. Det var gott om plats på torsdagen och också på fredagen. Nära och bra om man har hundar som skall rastas.

Vi vet ännu inte om vi åker ner i år men isåfall står vi vid mässan.

fru hianders/Inger

PS Vad menar du Kenth med "inte helt problemfritt"? Vi hade inga problem.

Vi har också varit på Ragglanda, dock inte besökt mässan därifrån eftersom vi har hundar i bilen. DS

Hej
Får man ha med sej hunden in på mässan?
Blir det trångt ligger hon i min axelväska så ingen trampar henne på fossingarna.
Klas

I

Ixeofors

Guest

Vi kommer åka dit fredag kväll eftersom jag jobbar till 16, så jag hoppas vi får en plats nära entrén då vi har hundar med oss!

trevik

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021

Vi åker också fredag kväll. Förra året gick det fint att få plats på grusparkeringen utanför mässan. Men inga roliga platser, ca 1 m mellan bilarna.

maro

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Vi åker också på fredag kväll eftersom mannen jobbar till 16.00.:)

Toppen