• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplats Borlänge

F

F.d. 55348

Guest
I höstas lämnade jag in ett medborgarförslag ang. ställplatser till kommunfullmäktige i Borlänge. Vid senaste fullmäktigemöte beslutade de att anta förslaget och 2 platser kommer att ordnas centralt i Borlänge. (Vid Folkets Hus). Ännu bättre var att dom även skulle titta på möjligheten att utöka antalet genom att använda parkeringar vid ex. skolor under den tid på året som dessa ändå är stängda. Välkomna till Borlänge alltså :)
 

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Inlägg
585
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2024
Sv: Ställplats Borlänge

En fråga?
Är inte ställplatsen vid Biltema kvar?
(Det har ju vuxit upp ett rätt så blandat köpcenter runt omkring).
 
H

hianders

Guest
Sv: Ställplats Borlänge

En fråga?
Är inte ställplatsen vid Biltema kvar?
(Det har ju vuxit upp ett rätt så blandat köpcenter runt omkring).

Vad jag vet så är ställplatsen kvar vid Biltema men det finns ingen service som t ex vatten och latrintömning. Lite sopor kan man göra sig av med dock. Vi brukar stå på den parkeringen när vi besöker Biltema då det är stora p-rutor för husbilar och husvagnar.

Inger/fru hianders
 
F

F.d. 53526

Guest
Sv: Ställplats Borlänge

Ställplats finns i Borlänge vid Biltema. De annonserar tom på parkeringen att man får stå 24 timmar och att de bjuder på detta. Stort område och gott om plats. Quickstop finns även vid Mellsta Camping...utanför där man kan stå 21.00-09.00:)
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.649
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Ställplats Borlänge

Biltema Borlänge har ritat upp platser för husbil och jämte finns ett par långa för husvagnar
 
F

F.d. 50445

Guest
Sv: Ställplats Borlänge

Jo den är kvar men inte så trevligt läge kanske.
 
Toppen