• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ställplats Bauergården

Silverfox

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
3210
Medlemskap
2025
Hej på Er!
Jag och min man åker gärna ut och vandrar i skogen. Har varit mycket i Tiveden som är en favorit. Vi bestämde oss för att gå en bit på Bauerleden. Hade fått tips om Bauergården, kom dit under fredagseftermiddagen och etablerade oss där, gick en liten runda på leden. Värdinnan kom och hälsade oss välkomna och erbjöd att vi kunde få basta i den nybyggda serviceanläggningen nere vid sjön. Satt ute en stund på kvällen.
Under lördagen vandrade vi på Bauerleden och gick sammanlagt 13 km. Var John Bauer fått sin inspiration till tomtar o troll är inte svårt att förstå. Vi vandrade i en fantastisk skog med en matta till mossa och all sten som var beklädd med mossa, gammal gran/tallskog sanslöst vackert. Att vi kom tillbaka med 3 liter gula kantareller och trattkantareller var ju heller inte illa. Denna ställplats är ny för i år, med fina faciliteter. En restaurang är under uppbyggnad. Vi har gått en liten bit av leden men vi kommer att återkomma till denna lilla pärla. Hälsningar Anders o Lena

Toppen