• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

ställplats Öland

I

Iveco 35

Guest
Hej gott folk, så var det dags igen med länstyrelsens jakt på ställplatser på Öland. Denna gång gäller det den fina platsen i Grönhögens hamn som enligt länstyrelsen inte har tillstånd. Protester från inflyttade Grönhögenbor har väckt upp länstyrelsen och tydligen enligt dom finns inget bygglov utfärdat av Mörbylånga kommun. Fortsättning följer.
Olle.

gert.bertil

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
12593
Medlemskap
2025
Sv: ställplats Öland

Det är nog mindre grad av länstyrelsens jakt och i stället kommunen som missköter sin kommunala förvaltning. I sin förlängning så är det de bofasta som valt sina företrädare i kommunen vilket bäddat för strulet.

I

Iveco 35

Guest

Hej igen, var runt på ställplatsen vid Ölands köpstad nu på morgonen frågan är hur länge hon vill ha den öppen,när man som gäster på en så central plats lyckats skita ner hela ställplatsen med papper o dylikt bara för man skall slänga sopor i en överfull sopcontianer skäms på oss.
Olle.

F

F.d. 50069

Guest

Bläsinge stängdes...
Där löste fiskarna eländet med att folk får bli medlemmar i hamnföreningen och parkera sina husbilar där på ett besök i hamnen.
Strular Länstyrelsen mer så sätter fiskarna upp bommar över vägen som tydligen är enskild väg utan stadsbidrag....och då kommer inte ens de som klagar ner till hamnen.
Detta sagt till oss för ett par veckor sedan av ägarna.

EssoJ

HBK Medlem
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2025

Jo, det var så jag tänkte. Det kan bli många stödjande medlemmar och bra för förening och hamn.
EssoJ

Toppen