• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Generell fråga Ställmotor

Roos56

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Sollefteå
HBK-Nr
32838
Medlemskap
2024
Hej. Jag har en Fiat adriatik 670 dk 2001 o behöver en ny ställmotor till höger strålkastare. Har någon tips på var jag får tag i en sådan? Tack på förhand, Kerstin Roos Sollefteå
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.693
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Jag har googlat massor och hittat till fiat Ducato men är det samma grejer som till min fiat adriatik? Inte enligt min verkstad.
Fiat är tillverkaren av basfordonet, och modellen är en Ducato.

Adria är den som svarat för påbyggnationen.

Enligt den information jag har är Adriatik 670 dk en halvintegrerad husbil. Alltså är allt från förarhyttens bakvägg och framåt Fiat original – således även strålkastarna med tillhörande ställmotorer.

Jag har sökt på regnr men får inte till det. Kanske du kan hjälpa migmed en länk.TYX259

Prova att söka på chasssinumret (ZFA23000006082506) istället. Chassinmret säger dessutom att det är en Ducato 230. Då blir Google-sökandet så här: st'llmotor fiat ducato 230 - Sök på Google

Lycka till i letandet!

Pålle
 
Senast ändrad:

Roos56

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Sollefteå
HBK-Nr
32838
Medlemskap
2024
Fiat är tillverkaren av basfordonet, och modellen är en Ducato.

Adria är den som svarat för påbyggnationen.

Enligt den information jag har är Adriatik 670 dk en halvintegrerad husbil. Alltså är allt från förarhyttens bakvägg och framåt Fiat original – således även strålkastarna med tillhörande ställmotorer.



Prova att söka på chasssinumret (ZFA23000006082506) istället. Chassinmret säger dessutom att det är en Ducato 230. Då blir Google-sökandet så här: st'llmotor fiat ducato 230 - Sök på Google

Lycka till i letandet!
Fiat är tillverkaren av basfordonet, och modellen är en Ducato.

Adria är den som svarat för påbyggnationen.

Enligt den information jag har är Adriatik 670 dk en halvintegrerad husbil. Alltså är allt från förarhyttens bakvägg och framåt Fiat original – således även strålkastarna med tillhörande ställmotorer.



Prova att söka på chasssinumret (ZFA23000006082506) istället. Chassinmret säger dessutom att det är en Ducato 230. Då blir Google-sökandet så här: st'llmotor fiat ducato 230 - Sök på Google

Lycka till i letandet!

Pålle


Pålle
Tack snälla för hjälpen
 

turbin

HBK Medlem
Inlägg
2.738
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
10155
Medlemskap
2025
Hej, kanske enklast om du är splittrad på deras hemsida, så ta loss Ställmotor och åk in till Mekonomen där i Sollefteå
så får du bättre hjälp och så blir det rätt del på en gång.
Mvh
Matti
 
Toppen