• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Städning

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 22252

Guest
I vintras blev jag trött på att krypa på golvet och sopa i husbilen hade ju glömt min favorit swivelsweeper och struntat att ta med min dyson kopia av dammsugare eftersom den sopar upp bra med borsten men sen ska ju skräpet upp i behållaren via vakuum vilket den inte klarar den suger bara damm, så 1200kr åt skogen.
Köpte en vanlig apparat med en roterande borste som fungerade utmärkt men det var dåligt drag i motorn, sista laddningar har den knappt snurrat.
Misstänkte batterierna och tog isär den, det var lite museum gamla nicd batterier ett mycket enkelt kretskort med några transistorer för att klara laddningen. Batteriet var totalslut de självurladdar och självdör.
Tyckte det var synd att slänga kolla de spänningen på laddningen obelastat 8,5 volt vilket skulle gå utmärkt att ladda två 18650 liion som jag hade liggande i nyskick.
Med lite fix passande dom i apparaten och fick ihop det hela motorn som driver borsten via en rem är en motor som kostar ingenting och användes till allt möjligt mabuchi 380.
Nu snurrar det på mycket bättre och den fungerar bättre än ny, Det som är bra att den sopar in allt skräp i en behållare som man lätt tömmer. Fungerar jättebra det ser man på mängden skräp och damm den sopar upp, Jo jag en Nilsjohan dammsugare där problemet är att den suger så bra att den ständigt fastnar men ändå den är i praktiken inte bättre i funktion.
SAM_0975.JPG
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen