• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sprucket duschgolv

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Ett tips. Jag har ett sprucket duschgolv sedan ett tag och har använt lite nödlösningar för att täta det.

Jag kom på en idé och kontaktade den firma som folierar mina firmabilar. Dom skall nu på måndag foliera dubbelt på duschgolvet vitt. Med samma material som dom använder till bilarna.
002.jpg

"Det blir bättre än nytt": Sa han.

:)
 

Håkand

HBK Medlem
Inlägg
979
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2024
Sv: Sprucket duschgolv

Vi fick också en spricka i duschgolvet nu i helgen, för tillfället lagat med silvertejp. Lite tråkigt då vi fick det bytt på garantin i november.

Har du undersökt vad det kostar att byta jämfört med foliering som du gjorde?
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Sprucket duschgolv

Vi fick också en spricka i duschgolvet nu i helgen, för tillfället lagat med silvertejp. Lite tråkigt då vi fick det bytt på garantin i november.

Har du undersökt vad det kostar att byta jämfört med foliering som du gjorde?

Ja det skulle kosta 4000kr att byta golv inkl jobb. Det här gjorde dom för 400kr

Jag är såå nöjd.
 
F

F.d. 3297

Guest
Sv: Sprucket duschgolv

När ni ändå försöker laga det sprukna golvet passa på att byta ut "pallen" under
så blir det lagade golvet långlivat. Dessutom så kan ni lägga in en "vattenlås" med
hjälp av två kotssar vid slangen till gråvattenstanken. Funkar "dödsbra"!

Men många skruv blev det.
 
A

AloeVera

Guest
Sv: Sprucket duschgolv

Hallojsan!

Petar in en snabbfråga i tråden. Jag har själv en spricka i duschens plastgolv som husbilsförsäljaren ska kika på till hösten när bilen lämnas in för tätning av takluckan.
Men till dess så skulle det inte vara så dumt med en provisorisk lagning. Men vad använda..silicon/sikaflex/silvertejp?
Tacksam för förslag.
 
P

PAM 97

Guest
Sv: Sprucket duschgolv

jag själv har en spricka som jag limmade och silikonade har hållit i en månad nu hoppas att det klarar sig till 18/9 då vi får golvet utbytt.

Pelle
 
F

F.d. 21079

Guest
Sv: Sprucket duschgolv

Hej,
vem anlitade du för att göra folieringen? Jag har tidigare bott i Kolbäck, så jag hittar bra i dina krokar, och nu har jag två små sprickor i duschgolvet.
Har det hållit bra tycker du?
 
Toppen