• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sprucket duschgolv

byggfabt

HBK Medlem
Kommun
Malung
HBK-Nr
7059
Medlemskap
2025
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Fiat Duc
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,5
Årsmodell Chassie: 1998
Husbilsfabrikat: Dethleffs
Husbilsmodell: Dethleffs A5812
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1998
Ämnesområde: Avlopp
Har en spricka i duschgolvet bredvid avloppet kan man laga på nogot sätt tillexempel med epoxi?

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2025
Hej Kalle..!

Jag råkade ut för samma sak nu när jag kör runt i Turkiet... Jag hade en pall i duschen, en dag så gick ett ben neri avlöppsbrunnen och golvet sprack runt golvventilen... jag lagade det med epoxilim... men tyvärr så fäster det inte så bra på plasten... Men jag hittade en störe golventil i en järnaffär och köpte den mer på att jag hoppades att den skule passa... snacka om tur... den passadeperfekt och täckte sprickan.. jag hade med mig våtrummsilicon och la det över sprikan och under ventilen.. senvar det bara att skruva ditt allt.... i dag ca 5 månader senare och fortfarande i Turkiet så fungerar det perfekt och syns inte att jag har lagat golvet... så mitt tipps är om det fungerar se om du kan hitta en större golvventil, skruva då ditt den..... Jag aktar mig i dag för att sätta foten på just ventilen för jag vet inte vad som skulle hända då... tyvärr så är materialet i golvet i klenaste laget enligt min uppfatning

Lycka till
Peter

F

F.d. 3297

Guest
råkade förra sommaren ut för samma problem i södra polen.
Skruvade loss alla skruvar jag fann på dass (det blev lite fler
än behövligt).

Upptäckte då att dassbaljan/golvet låg på en extra pall.
Den var "något för liten"för ovanliggande balja.
Ut med pallen och in med ett nytt underlag som bättre stämde
med baljans storlek.
sprickan fixades med glasfiberarmerad epoxi. Tack vare det nya
underlaget så blir det ingen svikt i plasten. hurra!

F

F.d. 55395

Guest
ett sätt att stabilisera golvet jag borrade ett hål i sprickan så stort att jag kunde få ner munstycket på en fogskumtub o fyllde utrummet under sprickan innan jag klistrade igen när skummet stelnat blir golvet tätt o stabilt.hoppas det löser sig. MVH Ahusknut

T

Teddi

Guest
skall själv lämna in bilen i slutet av april, samma problem, han skall svetsa på nåt sätt o fylla ut event, luftfickor, så de blir mer kompakt, ja kan återkomma efter om intresse finns

hälsn,,teddi

Toppen