• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Spricka i plasten

Calleinvierno

HBK Medlem
Inlägg
420
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3452
Medlemskap
2024
Hej alla HBK are!
Kul att möta så många på min premiärresa till Öland i helgen.
Så till mitt ärende:
På golvet i duschen på min Elnagh Marlin slim 2 upptäckte jag en spricka i plasten mitt i svängen mellan golvet och tröskeln. Med vad kan man laga detta?. Köpt ett antal tuber för limning av plast men samtliga limmtuber har ej funkat ihop med de plaster jag haft. Golvet i duschen är gjord av formgjuten plast typ låda. Just nu sitter där en bit slivertejp.
Har någon lagat denna typ av hårdplast med gott resultat?
Tacksam för svar!
Vi ses i Kristinehamn
Roffe M
 

barene

HBK Medlem
Inlägg
217
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
1805
Medlemskap
2024
Sv: Spricka i plasten

Hej!
Min takbox sprack och då fick jag tips om att ta Aceton utan olja och det funkade bra! Men vet inte om det funkar i duschen! Enligt tillverkaren av takboxen så läker aceton plast det löser upp plasten och fogar ihop den!
Barbro
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Spricka i plasten

Aceton fungerer på ABS og PE plast, men hva som er brukt i duschen er det store spørsmålet. PVC kan sveises med varmluft.
 

Kjell

HBK Medlem
Inlägg
1.000
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
25
Medlemskap
2024
Sv: Spricka i plasten

För reparation av golvet i duschkabiner rekommenderar Devcon:s svenske representant MA310, ett vitt tätningsmedel/lim som har en öppentid på 15 min innan det börjar härda, kostar 155-160 kr + moms för 50 ml (år 2007) och kan lagras 1 år i rumstemp.
Levereras i praktiskt dubbeltub för exakt blandning.

Gleitmo AB - Produkter
 
Toppen