• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Spricka i karossen

lisbeth

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Luleå
HBK-Nr
12603
Medlemskap
2024
Vi är ägare till en BÜRSTNER Lyseo 728, årsmodell 2017. På denna bil har vi upptäckt en vågrät spricka i plastpanelen i karossen mellan bildel och bodel på förarsidan. Skadan är anmäld till försäkringsbolaget och till inköpsstället, och vi har nu fått svar från biltillverkaren att dom inte tar på sej något ansvar eftersom garantin har gått ut. Försäkringsbolaget tar heller inte på sej något ansvar eftersom dom bedömer att det är ett konstruktonsfel.
Är det någon fler som råkat ur för detta?
 

Bilagor

  • 20220519_083018.jpg
    20220519_083018.jpg
    6 MB · Visningar: 308

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Om det finns något forum för ägare av BÜRSTNER föreslår jag att du frågar där om det är fler som råkat ut för detta. Om det är så, så bör du kunna hävda konstruktionsfel.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.151
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag tycker inte det ser ut som en plötsligt uppkommen spricka (den är för rak), snarare en sammanfogning som har släppt (spruckit) ...om nu detta gör någon skillnad..:rolleyes:
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.078
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Knappast ett konstruktionsfel,spänningar i plasten eller yttre påverkan,har sett denna typ av sprickor förr på andra bilar.
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.802
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Vi är ägare till en BÜRSTNER Lyseo 728, årsmodell 2017. På denna bil har vi upptäckt en vågrät spricka i plastpanelen i karossen mellan bildel och bodel på förarsidan. Skadan är anmäld till försäkringsbolaget och till inköpsstället, och vi har nu fått svar från biltillverkaren att dom inte tar på sej något ansvar eftersom garantin har gått ut. Försäkringsbolaget tar heller inte på sej något ansvar eftersom dom bedömer att det är ett konstruktonsfel.
Är det någon fler som råkat ur för detta?
Hur är den körd.. hög hastighet på gropiga vägar kan göra sånt med husbil
 
Toppen