• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Spontanköp!

peohed

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
19603
Medlemskap
2025
Ja, då ska man hämta husbilen i morgon! Köpte den förra veckan, ganska spontant och utan plan! Spännande men lite osäkert! Jag har ju hört kompisar som förklarat hur fantastiskt det är! Jag har ju segel- och motorbåt, fritidshus och lägenhet och nu husbil. Kommer det att funka?

olsborgs

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
10242
Medlemskap
2025
Sv: Spontanköp!

Hoppas verkligen det, för husbilslivet är helt "outstaninding".
Hade husvagn i 16 år, men med HB är spontanresorna så mycket enklare.

Lycka till och vÄlkommen ut på vägarna.

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Med fritidshus, segelbåt, motorbåt & nu husbil så är dina möjligheter till en berikande fritid enormt stora. Alla dessa möjligheter har sin tjusning. Det är bara att gratulera.

Bennie

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024

Hade motorbåt - köpte husbil å hade bådeoch en sommar.
Inge bra!
Hustru ville ut med husbilen å jag ville ut med båten - min drömbåt - en Yamarin 64 med 150 hk motor därbak.
Ja ni förstår hur det gick - nu åker vi husbil. :)

F

F.d. 30553

Guest

Håller med dej ska bli intressant, båt, harley, permanent boende i ett fritids område, Första husbilen, aldrig dragit omkring med husvagn. Ska bli en spännande sommar, att se vilket fortskaffnings medel som tar överhand. :mcride:

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024

Det beror på dig dygnet är bara 12 timmar du får nog ta natten till hjälp om du skall hinna med alla prylarna.
2179:spinny::swoon:

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025

Husbilen vinner i längden tror jag. :D Så var det för mig.
Min gamla älskade "sommarleksak" en Corvette Stingray jag kamperat ihop med i 25 år har stått i tre somrar nu. Det har blivit husbil för hela slanten. Kommer säkert sakna en o annan cruising "söder om landsvägen" när den inte står här längre, men nu är det dags ge upp o sälja.

-geva-

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2025

För att inte tala om hur många poäng en röd Skoda MB1000 ger! :wink:

Allvarligt, hur kommer sig denna avatar??

F

F.d. 29954

Guest

Jag har också seglat och haft många båtar före husbilen.
Jag tyckte först att det bara är vithåriga nicke dockor som har husbil. Riktiga super - super svenssons. Och i viss del stämmer det också. Men för egen del upplever jag husbilen som en äkta frihet, jämfört med segling. Du kan nog sälja sommarstugan och båtarna, de kostar en del och tar din tid. Ut på vägarna bara och upptäck Sverige och sedan resten...
PS. Skaffa dig en hund eller katt, djur i bilen berikar...

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Hade motorbåt - köpte husbil å hade bådeoch en sommar.
Inge bra!
Hustru ville ut med husbilen å jag ville ut med båten - min drömbåt - en Yamarin 64 med 150 hk motor därbak.
Ja ni förstår hur det gick - nu åker vi husbil. :)

Din båt stämmer nästan helt med min vad gäller storlek och den fungerar perfekt att dra efter husbil med en 2 ton trailer!
Mot V-näs 3.jpg

aake

vippen

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025

För att inte tala om hur många poäng en röd Skoda MB1000 ger! :wink:

Allvarligt, hur kommer sig denna avatar??

Tyvärr inte min
Jag träffade på den på bordershop parkeringen när vi bunkrade på hemresan från Kroatien för en månad sen .
Riktigt grym bil .Helbåge racerstolar dubbla webrar hela köret.Slovakien reggad.
Mycket välbyggd
Jag blev sjukt avensjuk och förtröden.

-geva-

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2025

:)
Kan du inte slänga upp par riktiga bilder, alltid kul med udda fordon!

Toppen